Nekromanti Targetgames öde?

G

Guest

Guest
Hej, är det någon som vet vad det blivit av Target Games. Enligt rykten skall företaget gått i konkurs. Betyder detta att vi inte kommer till att få se något mer av Drakar och Demoner, Kult och Muatant Chronicles?

Någon som vet?

Palmer
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Vet ej så mycket...men följande finner jag på hemsidan.

Target Games Interactive AB har bytt namn till Paradox Entertainment AB och kallade till extra bolagsstämma den 14 april 2000. För att välja ny styrelse.

Ett brev daterat Stockholm 14/1-2000 av VD:n Nils Gulliksson nämner det de flesta känner till, de ekonomiska problemen. Där de skulle sälja ut 19 milj aktier till ett värde av 1 kr styck till de tidigare aktieägarna i Target Games. De räknade således att få in nytt kapital på 19 milj. Dock såldes endast 2,5 milj aktier (=2,5 milj kronor).

Så vad det ser ut, finns inte Target längre, utan heter Paradox och finns ännu, men har ekonomiska problem.

Detta märktes också på deras forna hemsida. www.target.se . Klickar du dig förbi inledningsbilden hamnar du på www.paradoxplaza.com där följande information finns bl.a.

Riddaren
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Nja, det där stämmer ju inte riktigt. Target finns. Så här är det:

Target tvingades gå i konkurs, men fick lov att frysa betalningarna i 90 dagar för att rekonstruera företaget och skaffa fram nytt kapital. Och styrelsen har godkänt det framtagna förslaget till att återställa Target.

Allt är dock inte som det ska... Target har sålt ut merparten av dataspelsavdelningen, vilken även bytt namn till Paradox Entertainment AB. Adventure-avdelningen i Storbritannien "stängdes" då de anställda inte fick några löner. Det sägs att USA-avdelningen är oberörd, men vad dessa sysslar med är det få som vet...

Varumärket Warzone ägs av Paradox Entertainment AB och jag skulle gissa på att dessa "äger" DoD, Kult och de övriga spelen också, men eftersom de numera enbart gör dataspel så lär det väl inte komma nåt nytt. Det har ju faktiskt inte kommit nåt nytt på väldigt, väldigt länge...

Men vill ni veta exakt bör ni ringa till Target Games eller alternativt Paradox Entertainment AB så kanske de kan förklara vad som är i görningen...

/Emil
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag hittade Doomtrooper kort för 5 kr/grundpacke och 2,50 per expansion.... jag klagar inte!! Fast det är iofs synd för de som lagt ner pengar på dylika grejjer, det är ju trevligt att kunna få lite "support" också...

/Honken - Som gillar alla collector card series utom Magic...
 
Top