Nekromanti ta makten bröder!

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Jag vet inte vilka dom här Didi & Björn är, eller vad som sägs i deras bok, men nedanstående utdrag har jag snappat upp från http://www.algonet.se/~enda/didi_.html och jag undrar om det stämmer:

<I>och som utgör bokens kärna: tanken att rollspelarna kan komma att försöka ta makten i Sverige, styrda av okända högerextrema krafter</I>

Hehehehehe. Roligt! Föreställ er ett samhälle styrt av rollspelare. Vad säger ni grabbar, ska vi ta makten?

MOAHAHAHAHA!!!

/generalen
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det vore grejer det.... Tänk vilken syn för gudarna det vore !! /images/icons/smile.gif
Skämt och sido, var har de fått alltihopa ifrån ???

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Mmmm... Jag kan bara se framför mig hur en massa bleka tonåringar klampar fram emot Rosenbad, iförda lajvkläder. När de närmar sig vakterna bryter kalabalik ut.Alla släpper sina latexvapen och drar fram knytnävarna: "Kom igen! Sten, sax, påsa dem!!!"

/boddi
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
uppföljning

Det här är nog min favorit hittills:

<I>"Handlingar av tvivelaktigt slag kan skyllas på att de utförs i någon guddoms namn eller förklaras genom att rollpersonen eller hans vapen blivit besatt, och att han därför personligen är oskyldig och fri från ansvar för sina handlingar. Härigenom introduceras spelarna i nya, moraliskt och juridiskt gränsöverskridande tankemönster som i spelens världar framstår som tänkbara och även fullt acceptabla."</I>

Kommer ni ihåg det där demon-svärdet du hade i DoD med eget PSY och vilja. Det var i själva verket ett sätt att införa ett moraliskt och juridiskt gränsöverskridande tankemönster.
Erkänn att du bara ville ha en ursäkt för att kötta oskyldiga bönder! (förmodligen substitut för poliser eller ngt som är det som du egentligen vill döda... och dricka deras blod sen...mmmmm!)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Systrar då? ;)

Nej nej, har du glömt bort att vi är <B>sexistiska?</B>  SL kallades ju bara "hon" i Kult för att det behövs tjejer till de perversa ritualerna som spelet lär ut, ju. (-:

--
Åke
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Re: Systrar då? ;)

Du kanske är Didi och Björns allierade? Försöker infiltrera oss va? Bränn honom!!!!!!!

Nä nu ska jag gå och offra lite lamm och dricka dess blod, MUMS!

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
och sedan som på ett kommando börjar varje SL trogen de sina att bombardera facistpoliserna med mängder av tärningar...
 

Adrian

Veteran
Joined
27 Jun 2000
Messages
89
Location
Finland
Du glömmer att alla har olagliga Kulsprutepistoler som de plockar fram. (De följer ju med som suplement med rollspelen eller hur, och man lär sig ju oxo använda dem där) Men tyvärr så misslyckas Rollspelsrevolutionen eftersom säkerhetspolisen skiter i att räknba ut initiativet utan sprejar på diret med MP5orna ´medan spelarne febrilt söker de bortkastade tärningarna.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>och sedan som på ett kommando börjar varje SL trogen de sina att bombardera facistpoliserna med mängder av tärningar...</I>

Fascistpoliser? Men, men... var det inte <B>höger</B>extremister vi var?
Attans.

"Det är mycket roligare med högerdiktaturer än med vänsterdiktaturer!"
     Anders Blixt

--
Åke
 
Top