Nekromanti Ta bort Facebook-knappen?

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
964
Location
Hamburg
Kan vi ta bort Facebook-knappen från forumet? Den gör att Facebook trackar alla som är inloggade på Facebook.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Hmm låter rimligt. Att ta bort den alltså. Ska kolla med de andra vad de tycker.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
Jag ser ingen Facebook-knapp, men är generellt för att ta bort allt som har att göra med Facebook. :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Hehe jag tog bort den innan jag fick input bara för att jag hittade inställningen för att ta bort den.

/M
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Apropå sociala medier har det dykt upp en Tweet knapp.

Behövs det verkligen en möjlighet att länka till varenda inlägg? (Och jag trodde den tweetade inlägget men det gör den uppenbarligen inte, den tweetar länken)

Jag som inte är på Twitter, kan jag stänga av knappen?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
CapnZapp;n318029 said:
Apropå sociala medier har det dykt upp en Tweet knapp.

Behövs det verkligen en möjlighet att länka till varenda inlägg? (Och jag trodde den tweetade inlägget men det gör den uppenbarligen inte, den tweetar länken)

Jag som inte är på Twitter, kan jag stänga av knappen?
Hmmm har inte kollat om du kan stänga av den själv. Vore ju smidigt tycker jag. Annars kan vi ta bort den, jag tror inte det är en must have-feature.

/M
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,138
Magnus Seter;n318031 said:
Hmmm har inte kollat om du kan stänga av den själv. Vore ju smidigt tycker jag. Annars kan vi ta bort den, jag tror inte det är en must have-feature.

/M
Twitter etc spårar folk lika mycket som FB gör. Det är ju inte sådär förbankat svårt att kopiera över en länk till twitter heller, eller missar jag nåt här?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,138
(På tal om spårning vill jag för övrigt tipsa om Privacy Badger, en browser addon som finns åtm till Firefox, som blockerar sånt.)
 
Top