[Tävling/Utmaning] Monsterutmaningen i (spo)Oktober - Tema MUNNEN

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,457
Location
Helsingborg
Änklingens kyss

Ständig hunger. Fast i den fysiska världen. Likt flammor behöver demonen ständigt något att sluka för att inte dö ut. Ett skal, och att byta skal, är viktigt för dess överlevnad. Men den njuter dessutom; av själen som den förtär; kroppens ursprungliga ägare som är fast i brinnande tortyr; fullt medveten om vad som händer men utan kontroll - utan någon som helst chans att fly eller göra något åt vad som händer.

I världen, från skal till skal, flyttar sig demonen tills den sista glimman av själen slukas upp, när den sedan söker upp, manipulerar andra till att få smaka av dödens kyss och lämna efter sig bara en kokong med bränt innandöme från dess förra kropp när överföringen är klar. En djup, eldig kyss som varar i minuter. En handling där själar möts. Från extas till ren smärta för den nya värden. Repeteras gång efter annan; tiden för nästa byte beror på styrkan av värdens själ. Ibland en månad, ibland två veckor, ibland byter demonen tidigt bara för sitt nöjes skull.

Agendan finns bara att äta. Få smaka på livet. Inget hem finns, annat än skalet. Liv tagna utan syfte, utan någon ursprunglig mening på det fysiska planet, genom ett misstag att demonen trädde in i vår värld genom en tillfällig reva mellan världarna för ack så länge sedan. Från en ständig hunger till att nu fått smak på livet.

demons_kiss.jpg
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Änklingens kyss

Ständig hunger. Fast i den fysiska världen. Likt flammor behöver demonen ständigt något att sluka för att inte dö ut. Ett skal, och att byta skal, är viktigt för dess överlevnad. Men den njuter dessutom; av själen som den förtär; kroppens ursprungliga ägare som är fast i brinnande tortyr; fullt medveten om vad som händer men utan kontroll - utan någon som helst chans att fly eller göra något åt vad som händer.

I världen, från skal till skal, flyttar sig demonen tills den sista glimman av själen slukas upp, när den sedan söker upp, manipulerar andra till att få smaka av dödens kyss och lämna efter sig bara en kokong med bränt innandöme från dess förra kropp när överföringen är klar. En djup, eldig kyss som varar i minuter. En handling där själar möts. Från extas till ren smärta för den nya värden. Repeteras gång efter annan; tiden för nästa byte beror på styrkan av värdens skäl. Ibland en månad, ibland två veckor, ibland byter demonen tidigt bara för sitt nöjes skull.

Agendan finns bara att äta. Få smaka på livet. Inget hem finns, annat än skalet. Liv tagna utan syfte, utan någon ursprunglig mening på det fysiska planet, genom ett misstag att demonen trädde in i vår värld genom en tillfällig reva mellan världarna för ock så länge sedan. Från en ständig hunger till att nu fått smak på livet.

View attachment 7589
Precis innan deadlinen!
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,044
Hade nästan glömt den här tävlingen. Är det alltså i dag vi ska börja rösta?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,044
Dags att lägga dina pengar där din mun är!
Det går runt runt i min hjärna av alla olika betydelser det där skulle kunna ha.
- Håll käften, din rike fan? (helt oprovocerat!)
- Satsa pengar på munnen du tror kommer vinna (ett så kallat "bett")?
- Rösta på din mun (men var kommer pengarna ifrån)?
- Det är bra att gömma undan sina pengar i en av munnarna i tävlingen, för då har du ett monster som vaktar dem (men hur kommer jag åt dem igen)?

Men jag har nog landat i att lägga min röst i någon annans mun, även om det tyvärr skulle innebära att jag förlorar min talan. Ja ja, fredag fredag!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Missade jag omröstningen eller har den inte varit ännu?
 
Top