Så här tänkte jag mig tärningarna i mitt spel:
Färdigheter och egenskaper går från 2 till 20 och slås med 2T10. Slår man två ettor får man slå om, och ifall man klarar det andra slaget blir det perfekt. Likadant så är fummel två tior följt av ett misslyckat slag. Har man 1 i en färdighet måste man slå två ettor på båda slagen för att lyckas, och kan inte få perfekt.
Jag hade tänkt att vissa egenskaper skulle gå från -9 till 9 (till exempel syn, där 0 är normalsyn och minus är synfel), och slås med 1T10-11. Men jag kom fram till att det nog var för komplicerat, så de går från 2-20 de också, där 11 är normalt
Åsikter?
Färdigheter och egenskaper går från 2 till 20 och slås med 2T10. Slår man två ettor får man slå om, och ifall man klarar det andra slaget blir det perfekt. Likadant så är fummel två tior följt av ett misslyckat slag. Har man 1 i en färdighet måste man slå två ettor på båda slagen för att lyckas, och kan inte få perfekt.
Jag hade tänkt att vissa egenskaper skulle gå från -9 till 9 (till exempel syn, där 0 är normalsyn och minus är synfel), och slås med 1T10-11. Men jag kom fram till att det nog var för komplicerat, så de går från 2-20 de också, där 11 är normalt
Åsikter?