Nekromanti Tänkt spelsituation med minisar

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Typ så här kommer min planerade dungeon se ut.
Ska bara fixa lite mer så miljön känns bättre, t.ex. genom att få till snyggare bakgrund än texten ifrån olika bakgrundsboxar. Kommer nog skaffa svart papper och klä bakgrunden i.
Före entrén till mitt dungeon ska jag ha en skog också men dungeon tilesen för skog var slut på collectors point. Jag är för övrigt VÄLDIGT nöjd med mina bendy dungeon walls, de är väldigt tillfredsställande.
Figurerna är bara grundmålade eller halvklara. Har en del slarv att måla bort och drakens färgschema har jag inte bestämt ännu. Vet inte om jag är helt nöjd med orange/svart.
I en av bilderna kan ni också se "kungen" som jag har med mig när jag spelar. För er som inte trodde mig.


Frågor?
 

Attachments

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,743
Vet du... det här är förjävla hottu asså. :gremsmile: Snyggt fix!
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
DeBracy said:
Vet du... det här är förjävla hottu asså. :gremsmile: Snyggt fix!

Tack så mycket! :gremwink:

Sen måste jag också komma på varför dvärgarna har en drakgrotta bakom hörnet! :gremsmile:
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Hans. said:
Snyggt. Men alltså vad kostade kalaset för i mina ögon ser det ut som att den kostar en hel del

Dungeon tiles - Caves of Carnage 109kr
Dungeon tiles - Harrowing Halls 95kr
Bendy dungeon walls x 2(219kr/st)438kr

Flaskan är väll det dyraste på bordet tror jag.
Figurerna som kommer att användas för striden (dvärgar, demoner, drake) går väll på totalt 300-400kr tror jag.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
Det är helt jävla ÖVERAWESOME! Jag är så stolt över dig, Persson.

Det är extra grymt att du kör "3D" med olika nivåer på våningarna.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
Du förresten, vilket spel ska ni köra?
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Vitulv said:
Du förresten, vilket spel ska ni köra?
Första försöket blir med Saga Trudvang för att se hur det systemet fixar minisar. Men jag tänker köpa in Conan d20 2ed.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Sweeeet!
Ser inte helt fel ut!

/ Johan K, som har lirat lite M:UA denna dag.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
Persson said:
Vitulv said:
Du förresten, vilket spel ska ni köra?
Första försöket blir med Saga Trudvang för att se hur det systemet fixar minisar. Men jag tänker köpa in Conan d20 2ed.
Sweet! Du, kan du inte posta en spelrapport efter ni kört en kväll? Det vore jäkligt intressant att se hur BRP (?) gör sig med minis.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Vitulv said:
Persson said:
Vitulv said:
Du förresten, vilket spel ska ni köra?
Första försöket blir med Saga Trudvang för att se hur det systemet fixar minisar. Men jag tänker köpa in Conan d20 2ed.
Sweet! Du, kan du inte posta en spelrapport efter ni kört en kväll? Det vore jäkligt intressant att se hur BRP (?) gör sig med minis.
Ja fan inga problem!
 

Bandaren

Veteran
Joined
27 Mar 2010
Messages
23
Ser riktigt fräckt ut! Får man fråga var du köpt alla delar, eller har du snickrat ihop allt detta själv? Om så är fallet skall du ha massa beröm!

Något annat som värmer mig att se är denna ljuvliga, rökiga Caol Ila 12 i bakgrunden <3 mys
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Bandaren said:
Ser riktigt fräckt ut! Får man fråga var du köpt alla delar, eller har du snickrat ihop allt detta själv? Om så är fallet skall du ha massa beröm!

Något annat som värmer mig att se är denna ljuvliga, rökiga Caol Ila 12 i bakgrunden <3 mys
Jag har använt mig utav följande butiker:

www.Collectorspoint.se - dungeon tiles, dungeon walls, Spelledarskärmen.
Fantasia Uppsala - Alla miniatyrer utom draken.
www.Reapermini.com - Draken men också de figurer som ska representera hjältarna. Hjältarna finns inte på bild eftersom de är orörda för tillfället.
Systembolaget - Whisky
Ikea - bord, stolar, glas.

Så allt är made by the market.
 
Top