Nekromanti System för slag

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
*jag har kommit mpå ett mycket litet och enkelt system för hur man kan simulera slag som RP's är med i utan att behöva slå för varända en eller bara bestämma. Det underlättar speciellt för SL's som har svårt att inte vara partiska.
Såhär går det till:
Det finns två sorters styrkor, Anfallare och försvarare. Man slår initiativ, i t.ex. Eon kan man ta medel för initiativ...
Sen gå man i ordning, de som anfaller först väljer vilken armé och sen nästa, de som blir anfallna blir automatiskt försvarare.

Anfallarna har en skadetärning (eller hur man nu beräknar skadan i det spslet man spelar), detta är medlet för alla som är med. De slår sin tärning och dividerar det med antalet i armén. Detta är anfallet.
Försvararna har också sin tärning, oftast samma som i anfall, det är medlet för alla där med, sen så tar man det gånger antalet försvarare.
Sen gör man såhär: Anfallets resutat-Försvarets resultat. Skadan som blir över går mot KP eller något annat (beror på spel) en efter en dör figurerna, alltså om anfallet ger 10 i skada och försvaret 1 och försvararna har 1 KP så dör 9 Försvarare (10-1=9, 9/1=9) blir det en negativ siffra så gör man så att anfallarna skadas så mycket som det blev under noll. Lätt va!

Det var allt...
 
Top