Nekromanti Synnibarr!

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Instämmer, en av de få gånger som man känner att en RPG-kickstart inte är
värd ett öre.

Och $55.000 ville de ha - vad ska de göra med alla pengar?

Vad kommer härnäst?
F.A.T.A.L-kickstart???
 
G

Guest

Guest
Woho! Såg det här på Facebook och tänkte direkt "Ta mina pengar!!!!!"
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Kickstarter said:
Congratulations!

You're a backer of
Republishing, Synnibarr: The original Scifi-Fantasy RPG.
by Raven McCracken
Jag tackade dock nej till att få någon belöning. Min belöning är att Storuggla vet att jag skänkt pengar till Raven McCracken.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vitulv said:
Kickstarter said:
Congratulations!

You're a backer of
Republishing, Synnibarr: The original Scifi-Fantasy RPG.
by Raven McCracken
Jag tackade dock nej till att få någon belöning. Min belöning är att Storuggla vet att jag skänkt pengar till Raven McCracken.
Du har rätt, det kan vara värt ett par kronor att få se Ugglo sätta i halsen. :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Du har rätt, det kan vara värt ett par kronor att få se Ugglo sätta i halsen."

Så bra att min indignation och avsky roar någon i alla fall, även om jag inte kommer upp i Feliathianska nivåer upprördhet.


Storuggla, trampolinfjompar
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,911
Location
The Culture
En relaterad nyhet: Ett lamm på en bondgård utanför Hamburg födde i morse en tiger med sju huvuden som alla uttalade varningar om den kommande apokalypsen på sedan länge utdöda språk.

Annars är jag kluven. Jag vill ju egentligen ha spelet, bara för att kunna visa upp det som varnande exempel, men jag vill å andra sidan inte betala pengar för något vars enda utmärkande drag är att det är spektakulärt dåligt.

/tobias
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Från Kickstarter:

The game's creator, Raven c.s. McCracken had a fire destroying his home, pets and all of the original artwork for the project. Fortunately his computer hard drive was salvaged.
Är jag en väldigt dålig människa om min första tanke är att någon verkligen inte vill att han ska ge ut det igen?

/ Phelan
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Jag sätter mig i samma skamvrå som dig: det var exakt vad jag tänkte. Känns sisådär att tänka så om andra personers missöde, men...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Förbaskat... Verkar som att det inte blir något Synnibarr :gremfrown:

Raven McCracken said:
Thank you all for contributing!! I've been writing for years. Devoted my life to this... Looks like we are not going to make it at this point... Sorry everyone, but thank you all!
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Phelan said:
Från Kickstarter:

The game's creator, Raven c.s. McCracken had a fire destroying his home, pets and all of the original artwork for the project. Fortunately his computer hard drive was salvaged.
Är jag en väldigt dålig människa om min första tanke är att någon verkligen inte vill att han ska ge ut det igen?
Dagens skratt var annars stycket där han stoltserade med att ha tagit "nära 1% av världsmarknaden" med sin första version. Hur nära får vi aldrig veta.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,911
Location
The Culture
Dagens skratt var annars stycket där han stoltserade med att ha tagit "nära 1% av världsmarknaden" med sin första version. Hur nära får vi aldrig veta.
Han avrundade uppåt till närmaste hela procent. Men kom ändå bara "nära" 1.

/tobias
 
Top