[Symbaroum] Skuggspelare söker

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Ja, jag skulle alltså vilja rekrytera ett gång personer som kan tänka sig att ge strategisk inriktning åt ett antal fraktioner i vår pågående Törnetronen-kampanj. I kampanjens fjärde del ska ett ruinområde utforskas ikonkurrens mellan flera olika expeditioner och andra intressenter och för att det hela inte ska bli förutsägbart och tråkigt tänker jag att det vore kul om några utomstående kunde tänka sig att ta sig an en gruppering var och bestämma dess val mellan spelpassen. Inga krav på förkunskaper om spelvärlden även om det givetvis inte skadar. Däremot funkar det inte om man redan läst Mörkrets moder.
  • Som skuggspelare får du en kort översikt av mig om din fraktion, dess resurser och mål, vilka som är fiender och vänner etc. Inget djuplodande alls men det är så klart fritt att be om fördjupning
  • Mellan spelgruppens pass, vilka sker ungefär en gång i månaden, ska skuggspelarna efter återkoppling om utvecklingen från mig som SL styra fraktionens resurser åt olika mål och prioritera och fördela - vissa grupper har mycket resurser, andra lite.
  • Så småningom når äventyret sin upplösning och då är skuggspelarnas roll klar, eller så fraktionen slagits ut innan dess och då är det inte heller mer att göra. Svårt att förutse hur lång tid det tar men säkert ett antal spelpass.
  • Totalt finns det sju fraktioner att styra men jag tar vad jag får, en skuggspelare är bättre än ingen.

Några klargöranden, för tydlighetens skull:
  1. Syftet med skuggspelet är att ge mig stöd som SL så att jag inte faller in i bekväma förutsägbara banor gällande dramaturgin, för att förbättra spelgruppens och min upplevelse.
  2. Skuggspel kallar jag det, lånat från Svavelvinter, men det kommer inte vara ett spel med rättvisa regler för er som sköter fraktionerna. Det handlar om att fördela olika resurspoäng åt olika, vad som händer med dem där kommer styras av fiktionen i spelgruppen och vad som känns kul i stunden, se p. 1.
  3. Som SL förbehåller jag mig rätten att ändra skuggspelarnas val om det rimmar bättre med fiktionen i övrigt eller om förutsättningarna ändras så att andra val framstår som mer rimliga.
  4. Det sagt ska det så klart förhoppningsvis vara något som är kul för skuggspelarna också.
Skriv i tråden eller via PM om du är intresserad.
 
Last edited:

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
161
Hej. Hur mycket vill du ha av en skuggspelare? Är det ett videosamtal eller räcker en skriftlig redogörelse? Är väldigt intresserad.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Låter ascoolt, bara spelat de första två delarna. Är gärna med.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Jag kan också ställa upp, med reservation att jag inte kan nåt om symbaroum (men är en hejare på standardfantasy :D ).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Kul allihop. Visste att jag kunde lita på wrnu! Som sagt ingen Symbaroum-kunskap krävs.

Jag tänker att skriftlig input räcker, om det inte uppstår något specialfall.
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
161
Vart vill du ha kontakten? För mig fungerar tex facebook messenger bra.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Tänker nog epost för att på smidigaste vid kunna dela filer. Men egentligen spelar det inte så stor roll. Jag drar igång en chatttråd här för delning av kontaktuppgifter men inväntar fler napp först 😉.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Jag kan tänka mig om jag är lämplig. Låter kul.
Har SLat fram till Häxhammarens slut och läst igenom Slocknad stjärna.
Tanken är att SLa Mörkrets Moder själv i framtiden men har inte läst den ännu.
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
161
Räkna med mig iaf. Jag har SLat de tre första delarna och läst en del av mörkrets moder. Har även kört många av de mindre äventyren med och många små egna scenarion som utfyllnad.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,061
Jag är diskvalificerad av att ha läst alldeles för mycket av Törnetronen =) Men det är en mycket kul idé!
 

Poromaa

Veteran
Joined
3 Jul 2016
Messages
88
Detta vore det närmaste jag kommit ett spelbord på över 25 år, men om sådant inte diskvalificerar deltar jag gärna.
 
Top