Nekromanti Sylfens vrede, releaseplan??

k7e9

Hero
Måste säga att Katres Gåtor, efter en snabb skummläsning, verkar vara ett väldigt trevligt äventyr...
Bestialiska folk vart en snygg bok, men har inte bläddrat än (jobba natt e jobbigt, man sover mycke då)..

Så, för att ställa en liten fråga då...
När kommer nästa del av Sylfens Vrede? Det talas om 5 delar, men ska mellanrummet mellan släppen vara lika långt som mellan Diamantäpplet och Katres Gåtor så känns det minst sagt som man aldrig kommer spela igenom de fem äventyren...

Vi har redan börjat med diamantäpplet, det spelade vi klart för över ett år sedan och sedan har de gjorts massor mellan då och nu... :gremwink:

Finns det några planer, eller hur är det?? *vill ha mer*

Legion

Warrior
Nästa del är planerad till sen vår/tidig sommar 2007. Bildmanus till nästa del är redan utlagt och de första bilderna från Björn har kommit in, mycket är renskrivet och färdigt. Dan har gjort ett suveränt arbete med kampanjen, och har väldigt mycket färdigt till alla delarna. Jag bara hoppas att folk tar till sig Katres gåtor som jag tycker det förtjänar. Diamantäpplet var inte en rättvisande start på en så intressant kampanj som det faktiskt är, men det var ju väldigt styrt iom att det skulle fungera som ett introduktionsäventyr till Mundana och rollspelande generellt, för de nya spelare som hittade Eon genom regelboxen, samtidigt som det skulle ha en del att erbjuda gamla vana spelare. Från och med Katres gåtor så har Dan fått "fria" tyglar, och kampanjen breder ut sig mer. En av de bästa sakerna med den är att den är så underhållande att läsa, och är skriven på ett sådant sett att även spelledaren blir överraskad och sporrad av utvecklingen.

k7e9

Hero
Det låter väldigt bra allt det där! :gremlaugh: Redan den första halvan av 2007, då kommer jag hinna läsa nästa del innan min spelgrupp hunnit med Katres Gåtor, dom är ganska slöa men vad gör det när anledningen är att de rollspelar väldigt mycket...

Jo, diamantäpplet var väl inte det bästa av äventyr, men själva stommen är intressant och gick att göra mycket med... Men med lite modifikation och så tycker jag att jag lyckades göra det till ett ganska ostyrt äventyr för min spelgrupp...

Katres Gåtor har jag läst ca 2/3 av hittills, plus att jag skummat resten... Måste säga att jag gillar Katres Gåtor mycket mer än diamatäpplet och jag ser fram emot resten av delarna... Jag måste säga att jag håller med, det är en intressant approach att överaska och hemlighålla från spelledaren, jag tror även att det är bra. Mindre risk för spoilers, roligare att läsa och spelleda då man inte själv vet allt... Helt enkelt, boken är ett väldigt bra jobb ifrån Dan.

De kommande delarna borde dock ligga på releaseplanen, iallafall nästa del... Det hade nog vart bra, för jag kan tänka mig att man blir avskräckt av tiden som gick mellan Diamantäpplet och Katres Gåtor om man inte vet att de följande delarna kommer komma ut snabbare... :gremwink: