Nekromanti SW-strategi spel ?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har lite dålig koll på vad det finns för SW-strategispel...
SW-fantast som man är så skulle det ju vara trevligt att ha några av de spelen åxå.
Så, till en mer konkret fråga/or.. Vad finns det & hur bra är de ???
Edit: Kom på, det är till pc som det gäller..
 
G

Guest

Guest
De jag kommer på för närvarande är:
Star Wars Rebellion (Man flamsar runt i rymden och tar över planeter med rymdflottor)
Star Wars Force Commander (Man flamsar runt på marken och mosar saker med armeér)
Star Wars Battlegrounds (Man flamsar runt på marken och mosar ännu mer saker med armeér)

Force Commander och Rebellion kan nog vara lite svåra att få tag på eftersom det är gamla spel, men Battlegrounds finns att köpa och är i princip bara en modifiering av Age of Empires. Ärligt så tyckte jag faktiskt att inga av de ovanstående spelen är något att ha utan spelade de mest bara för att de var Star Wars.
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Battle for endor

Fanns det ett solobjuppspel som hette. Eller ja det finns kanske fortfarande. Tyvär var det ett solospel av vad jag lite nedsättande brukar kalla "för 0-1 spelare" typen. När man väl fattat vilken taktik som gällde (dvs typ andra gången man spelade) så var det bara en rent mekanistisk övning med viss slump.

Men är man totalt SW freak kan det kanske va nåt...

/Bjorn
 
G

Guest

Guest
Re: Battle for endor

Solojuppspel? Nu undrar jag bara om det faller in som Strategispel till PCn, vilket var vad Johan K sökte efter.
Kan inte komma ihåg att jag sett något Battle of Endor till PCn eller har jag missat något?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hmmm

Med lite tur så kanske jag får tag på de här spelen !!
Är lite småsugen på att testa dem !!
 
Top