Nekromanti SW den 22 maj

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
SW: Attack of the clones(är det rätt?) skall släppas den 22maj :)
samt att det har släppts bilde(r) på den nya filmen :gremsmile: :gremsmile:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
22 maj är det amerikanska releasedatumet och var väl inte direkt någon överraskning (SW-filmerna har alltid släppts vid Kristi Flygare i USA, där kallad Bank Holiday). Frågan är när den släpps här i Sverige - förra gången dröjde det väl till augusti om jag inte minns fel.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,743
Location
Göteborg
Trailern

Nån som sett trailern? Vad tycker ni? Jag tycker att den är ganska tråkig.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Trailern (spoiler)

"Nån som sett trailern?"

Japp. Plus att jag sett den andra trailern som enbart finns tillgänglig för de som har DVD-utgåvan av Phantom Menace.

Den officiella trailern, "Breathing", var en stämningsgrunka, med få spoilers. Det mest dominerande är Vaders tunga andetag, mörka färger och ödesmättade trumslag (från soundtracket till Phantom Menace, för övrigt - ge mig lite tid så kan jag ta reda på vilket spår också).

Den andra, "Mystery", var en traditionell trailer, som förmodligen visar alldeles för mycket. Lite plott avslöjas, mestadels kretsande kring Padmé och hennes roll i dramat. Ett par vilda jaktscener visas, ett par "humoristiska" replikskiften mellan Obi-Wan och Anakin, och i övrigt ett skitlass med bilder från de olika miljöer som filmen kommer att utspela sig i.

På det stora hela tyckte jag att Breathing var den bättre av de två. Mystery var lite slentrianmässigt hopklippt och tämligen rörig, medan Breathing var ett väl utfört stämningsstycke. Fast den slår fortfarande inte de fem "One" tone poems ("One love", "One dream", "One destiny", "One will", "One truth") från Phantom Menace - de är nog de absolut bästa trailers jag någonsin sett.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Trailern

Jag tyckte den var mysig.. Härlig känsla. Verkar bli något som är värdigt star wars-serien, vilket jag inte tyckte om ettan.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
förnärmad

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

SW: Attack of the clones(är det rätt?) skall släppas den 22maj :)
samt att det har släppts bilde(r) på den nya filmen :gremsmile: :gremsmile:


<hr></blockquote>



så skrev jag grrr
ser det ut som drones????
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Jag tror dig [ot]

Eftersom jag satt på en mac /images/icons/wink.gif, läste i alla hast och dessutom inte har några konkreta bevis så tror jag dig. Jag måste ha läst fel helt enkelt.

Jag anser förövrigt att situationen är ganska så överspelad. Så vi kan nog återgå till det "vanliga".
 
Top