Nekromanti Sverige bäst i världen på datorspel

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Ja, så stod det bland annat på SVT text och flera av de stora svenska dagstidningarnas hemsidor (även en notis om det i aftonbladet idag) och det inte helt utan anledning (även om aftonbladet har en tendens att skriva saker utan mening...). Det var nämligen "VM" eller ESWC (electronic sports world cup) där sverige tog hem väldigt många priser. Bland annat var finalen i Warcraft 3 en helsvensk uppgörelse mellan spelarna Heman och Madfrog där Heman gick vinnande du striden avsevärt rikare. CS-turneringen tog svenska Team 9 hem, och där kom Schroet Kommando på en tredjeplats. I CS-turneringen för damer tog Femina Bellica silver. I Unreal Tournament 2003 kom svenske Zulg på andra plats men i Quake III gick Sverige hem utan pallplaceringar trots att 4 av 8 deltagare i semifinalen var svenskar.

Jaja, det är härligt kämpat Sverige! :gremsmile:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Re: Sverige bäst i världen på datorspel (OT)

Kämpat?! Det var då ingen som blödde efter den omgången, och ingen som fick åka ambulans hem.

Näe, tacka vet jag Muay Thai eller UFC. (Där det åtminstone i det senare faktiskt också gått bra för Sverige då och då. Men jag tror aldrig det varit några svenska mästare i turneringen.)

Och det är ju anmärkningsvärt att det går bra för ett land som har förbjudit fullkontaktstävlingar i lag... (Något som dock förändras om det blir tillåtet med proffsboxning. Äntligen lite organiserad "riktig" kampsport i gamla Svea Rike!)
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Re: Sverige bäst i världen på datorspel (OT)

Och det är ju anmärkningsvärt att det går bra för ett land som har förbjudit fullkontaktstävlingar i lag... (Något som dock förändras om det blir tillåtet med proffsboxning. Äntligen lite organiserad "riktig" kampsport i gamla Svea Rike!)
Riktig kampsport? Nä, tacka vet jag riktig kampkonst. Kan dock endast ses på den krog som serverar billigaste ölen på lördagkvällen :gremwink:. Det näst bästa blir ARMA.

/Faehrengaust som inte slåss på krogen
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt !

Alltid skoj med framgångar !!
Speciellt när det blir i lite mer ovanligare grenar..
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Re: Sverige bäst i världen på datorspel (OT)

Kan dock endast ses på den krog som serverar billigaste ölen på lördagkvällen

Äsch. Vad ska man då med alla nördkunskaper om kampsporter till? Jag kan ju inte sitta på krogen och kommentera vad slag och sparkar heter, eller vilka stilar folk använder :gremwink:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Trevligt !

"Speciellt när det blir i lite mer ovanligare grenar.. "

Dam-curling?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Trevligt !

Dam-curling?
Skicka iväg damer längs isen och se hur många man kan få att stanna inom ett målområde?

Låter lite för mycket som dvärgkastning för min smak (men jag är lite besviken att man inte gjorde dvärgkastning till en olympisk gren vid OS i Sidney).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nått sånt ja,... (ANT)

Dam-curling?

Precis va´jag tänkte på..... :gremtongue:
 

Nid

Veteran
Joined
27 Aug 2002
Messages
116
Location
Landet
Jo jag såg att det gått bra för Sveas raska gossar, jag skulle gärna läsa någon rapport på Warcraft III-segern och naturligtvis om zulgs framgångar - go ZULG! - nån som vet var jag hittar det?
 
Top