NYHET Svenska Amazon är nu i drift

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,309
De har ju tyvärr inte världens roligaste rykte och vi får se hur de anpassar sig här. Och såklart, jag tänker vara den som är den och uppmana folk att försöka stötta våra inhemska spelbutiker så mycket ni kan. Och kollade snabbt på priserna och i flera fall är faktiskt svenska butiker billigare, eller samma pris.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag tror inte på bojkott som politisk metod. Jag tror på lagstiftning och på opinionsbildning, och på facklig kamp.

Det sagt så får vi väl se. Hittills har Amazon för mig främst varit ett ställe där jag kunnat köpa saker jag inte kunnat hitta på andra ställen; framför allt inte svenska butiker som har dåligt utbud av transformersleksaker, filmer med annan textning än nordisk, och udda böcker som Adlibris inte tar in eller som är gamla och inte dyker upp på tradera eller liknande. Och elektronik-pryttlar jag inte hittar i svensk butik.

Jag tror inte det kommer att förändras framöver.

Jag är inte superbekväm i att ge pengar till Amazon, men jag är inte beredd att skippa att köpa något när andra inte har utbudet.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
De verkar få gratisreklam i de stora tidningarna åtminstone.

Jag tänker inte uppmana till bojkott, men jag tänker att man i allmänhet ska fundera på vad som händer med ett samhälle där erbjudande av de billigaste produkterna är oerhört lönsamt.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,001
Location
Ett häxkräl
Jag tror och hoppas på anti-trustlagstifting. Plus allt som har med kamp att göra, för att är historiker som forskar om gammal kamp och måste hoppas på att det kan inspirera till kamp idag.

I övrigt köper jag bara från Amazon om jag inte kan hitta det någon annanstans.
 
Last edited:

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag tror och hoppas på anti-trustlagstifting. Plus allt som har med kamp att göra, för att är historiker som forskar om gammal kamp och måste hoppas på att det kan inspirera till kamp idag.

I övrigt köper jag bara från Amazon om jag inte kan hitta det någon annanstans.
Samma här, köper bara av Amazon om jag efter mycket möda inte kan hitta varan jag söker. Har bara handlat av Amazon en gång på grund av detta, betalar också hellre lite extra för att köpa en produkt av lokala företag även om det kostar lite mer.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Haha känner ju att jag behöver en djungel pappa stjärt eller en oljemålning på en stor kuk . Vem vill inte ha en klassik stor kuk hängande över vardagsrumssoffan där hemma 🤣

1603879902.jpeg
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Nu börjar konspirationsteoretikern undra om inte en del översättningar är medvetet dåliga för att se till att amazon nämns så ofta som möjligt på sociala media.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,460
Nu börjar konspirationsteoretikern undra om inte en del översättningar är medvetet dåliga för att se till att amazon nämns så ofta som möjligt på sociala media.
Ganska övertygad ;)
 
Top