Svavelvinter för D&D

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,566
Körde Svavelvinter med D&D 3,5 och tyckte nog att det blev knepigt när alla gick upp i lever så snabbt.

Jag skulle därför minska xp om jag hade spelat det idag.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
553
Location
Gävle och Åland
Om jag minns rätt spelades det som blev Svavelvinter med AD&D 1E, vilket ju är väldigt annorlunda än D&D 5E på många sätt. Bl a går man inte upp i level och förmåga tillnärmelsevis lika snabbt.
Det stämmer, fast det var ju inte Svavelvinter utan delar som sedan plockades ihop och ändrades ganska mycket till kampanjen, så det var ganska annorlunda. Men rollfigurerna avancerade inte så fort, det är sant.
 

LegaliseraÅlen

Veteran
Joined
4 Aug 2020
Messages
28
Hur byggde du Shagul med 5E?
Jag byggde ihop någon slags necromancer till en början, men jag tyckte inte att det blev särskilt bra. Rollpersonerna anlände till Stegos i söndags (efter 78 speltillfällen), så det är nog ett tag tills jag behöver ha färdiga stats, men för ögonblicket är de baserade på den Vecna Wizards of the Coast släppte i samband med senaste säsongen av Stranger Things.

Vilken level började äventyrarna på?
Började på level 1, men jag hade ett litet förspel där rollpersonerna träffades utanför Isakra och kunde bonda på resan till Marjura. Som det ser ut just nu så spelades Svavelvinter på level 2-5 och Oraklets Fyra Ögon (med massor av sidospår) på 6-12.

Hur gjorde du med somatrofin?
Visst är somatrofin shaguliternas kroppsliga förändringar? Jag körde ej stridsrelaterade förmågor rakt av, och så har jag för mig att en mogul fick relentless endurance och att Gobrugda hade regeneration, typ. Jag gav också shaguliterna spells från Kobold Press för att göra dem ännu mer främmande.
 
Top