Nekromanti surprise magsjuka

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag vill bara påpeka att magsjuka på en tvååring suger. För alla. Och jag är trött. Sådeså ;)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,325
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Hehe, vet hur det är när de små är sjuka. Min två åring pendlade mellan 38,5 och 41 grader i feber i flera dagar men var fortfarande pigg som en mört. När han smittade mig och min fru så lyckades inte vi vara lika pigga, men då var ju sonen frisk och ännu piggare.

Jag har en son på två år och en dotter på fem, de är på dagis när jag och frun jobbar och dagis verkar vara värre än västafrika när det gäller att sprida sjukdomar. Tycker mina barn har med sig nya roligheter hem som gör mig och deras mor sjukskrivna eller att vi får vara hemma med sjukt barn mer än ofta, blöö. Man blir trött och jag vet helt ärligt inte när jag sov åtta timmar i sträck senast. Dock älskar jag mina små monster mer än allt :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jo, det är ju inte första gången direkt. Hon hade dessutom för strax över 2 dagar sedan så vi räknade ju med att hon just va både frisk och smittfri. Tji fick vi. Vi har 2 till redan, 7 och 9 och en till på väg så det är fullt upp. De är bra på sova för det mesta däremot, får man vara tacksam för iaf ;) Men 8 timmar blir det nog inte speciellt ofta :p
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,325
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Nu har min två-åring och femåringen magsjuka... Jag jobbar just nu inom vård och min fru på restaurang... Kul att hela familjen nu är i hemma i karantän en vecka eller så. Min minsta förstår inte riktigt varför han spyr så han är grymt arg mest hela tiden.

Älskar att vara förälder, men idag skulle vara gott med en liten paus :p
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, är det inte fint när hela familjen har gemensamt spykalas om nätterna? Är det inte grymt härligt när hela boningen luktar kräk, vartenda sänglinne ligger i tvätten – den tvätt man tvättar mellan barnens okontrollerade uttömningsattacker och ens egna mer kontrollerade sådana?

... Jees, vad gött att det var ett tag sedan nu. Hoppas vi slipper länge än!

Fyfan!

Krya på er!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Nu var det länge sedan vi hade magsjuka (typ ett år sedan, vi har en 5½-åring och en 3-åring för övrigt) men vi har nästan aldrig haft det samtidigt och oftast klarar sig minst en person helt från att bli sjuk.

Det som däremot händer är:
Måndag: barn1 kräks => en förälder VABar och andra barnen får med vara hemma.
Tisdag: ingen kräks längre, men man ska ju inte tillbaka till förskolan på minst 48 efter senaste kräkningen.
Onsdag: se tisdag. Men barn2 är sjukt uttråkat och vill hänga med kompisar. Barn1 är inte så sjukt alls längre.
Torsdag: barn2 kräks. Barn1 superpiggt. Vi byter vilken förälder som VABar.
Fredag: påminner inte den här dagen om tisdag?
Lördag: segt.
Söndag: imorgon är det väl lugnt, då är allt som vanligt igen right? Snälla?

Så typ, barnen kräks varsin gång och så är man hemma en vecka.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vi fick magsjuka i fredags IGEN!!! grr.. bara en spya denna gång dock, men tråkig helg blev det, sen fick frugan ryggskott ikväll.. Så, ja.. fullt upp ändå ;)
 
Top