Nekromanti Surgeon kiddo

Greip

Veteran
Joined
29 Jun 2009
Messages
55
Ett litet tips, testa att jobba mer i gråskala först. Det gör jag iaf och jag är också ganska ovan med wacom och att måla på datöör. Om jag förstod rätt så var du ganska ny med att hålla på med det på datorn också.

Men jag tror att det är bra att "erövra" det digitala mediet på ett liknande sätt som man gör med traditionella medier, börja teckna och sen gå över successivt till att måla. Så var det för mig när jag gick folkhögskola iaf.
Jag menar att det kan vara mycket att hålla reda på med en gång, enklare att bara behöva bry sig om former och ljus och skugga.

Jobba på!
//M
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jo, jag är ny på det här med ritbräda.
Nå, jag har funderat på detsamma. Saken är väl det egentligen att jag inte har ett dugg kontroll på färg, ljus och skuggor - vilket jag ändå försöker på finess på, men att jag tänkt samma tänkt precis som du tipsar mig om.

Faktum är att jag funderar på att bara köra linjer ett tag faktiskt. Alltså inte färglägga eller tona alls. Jag kände det igår, att eftersom jag ändå behöver öva på att teckna överhuvudtaget så kanske jag först och främst skall satsa på att försöka fånga objektets helhet med enbart dess linjer innan jag ger mig på annat - som kroki ungefär: lär dig att se helheten och fånga den.
 
Top