Nekromanti Surfplatta för PDF:er och E-serier

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag har en surfplatta, en Nvidia Shield K1. På pappret har den rätt så bra specifikationer och den presterar också genomgående bra på de benchmarks jag kört. Men någonting – eventuellt läsa/skriva-operationer – går långsamt, vilket gör att vissa operationer går ruskigt långsamt.

Jag använder den i princip enbart för att läsa rollspels-PDF:er (via Adobe Reader, som jag gillar pga att den synkar var jag är via Document Cloud) och elektroniska serietidningar (via Comixology). När jag väl är inne i en PDF eller serietidning funkar allt bra, men varje gång jag ska börja använda den efter en tids passivitet så går verkligen ALLTING väldigt långsamt. Att ladda ner nya appar och installera dem, att uppdatera appar, att ladda ner nya PDF:er eller serier… eller bara att starta appar eller bläddra runt är rent utsagt plågsamma upplevelser. Jag har flera gånger behövt vänta upp till fem minuter på att Comixology ska hitta alla mina serier och starta ordentligt.

Jag har testat de flesta knep som internet gett mig, så jag är beredd att ge upp och köpa en ny surfplatta.

Önskemål:
  • Gärna 8". Det formatet passar mig utmärkt.
  • Helst inte sämre specs än K1:an. Det innebär en skärm med iaf HD-upplösning (1920x1080). K1:an har 1920x1200. Min platta har geekbench-resultaten singlecore 1052 och multicore 2774, så helst inte en mojäng som är mycket sämre än så. Det är mest en principsak, att jag har svårt att köpa saker som ens på pappret är sämre än de jag redan har.
  • Om det är en android-tablet så vill jag gärna ha så nära vanilj-android som möjligt, och så ny version som möjligt. Det är dock verkligen inte dealbreakers.
  • Jag vill inte betala mer än typ 1500-2000.
  • Jag är öppen för Appleprodukter men inser att priset antagligen gör att de faller bort.
  • Jag är öppen för att köpa begagnat, så har du en gammal platta du vill bli av med som passar mina önskemål så kan vi kanske komma överens.
Medan jag nu håller tummarna för lite bra rekommendationer så ska jag göra ett nytt försök att fabriksåterställa den här plattan och se om det leder till högre hastigheter den här gången…
 
Top