Nekromanti Subliminial Perception... IGEN!!!

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Ok, det kanske verkar som om jag är besatt av det här, men jag tycker att företagen borde ha kunnat fixa nåt liknande... (Ni som missade den första diskussionen om det här... synd om er... fanns i gamla forumen)... Jag menar, företagen måste ju sälja så mycket som möjligt... inklusive "vaniljkola" (internt skämt)... Så de tar nog till de knep som finns...

Robban-tycker att folk ska läsa den boken som han läste men inte kommer ihåg namnet på, bara att den var skriven av Dean R koontz...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, om företagen har sådana projekt lär de vara hemliga...
För det första, om jag kommer ihåg rätt kommer denna dolda reklam via TV. Isf kommer den antagligen bara via de olika betalkanalerna som finns, inte de få statliga eller kanaler från lite mer renläriga företag som ON.
Funktionen är antagligen inte så kraftig att den spelar någon större roll... folk överköljs av reklam ändå...
Men, i slutändan skulle jag nog säga att företagen inte anser det vara en bra idé, av flera skäl...de kanske funnit att det inte funkar helt enkelt, eller så blir det inte kostnadseffektivt, eller så blir det för mycket dålig publicitet om någon skulle komma på dem...

/RipperDoc
 
Top