Nekromanti Styrelsemötesprotokoll oktober 2016

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
Spännande att så mycket verkar hända! Hur kommer det sig att ni skulle vilja köra årsmötet efter GothCon?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Björn Wärmedal;n203899 said:
Spännande att så mycket verkar hända! Hur kommer det sig att ni skulle vilja köra årsmötet efter GothCon?
De två huvud huvudanledningarna är för att en nyvald styrelse troligtvis inte hinner förbereda något, om man vill planera något till Gothcon, samt att det är ett tillfälle då många av medlemmarna träffas och bra tillfälle för folk att bolla idéer och tankar inför årsmötet (som t.ex. hur föreningens nuvarande riktning tillkom) :)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Björn Wärmedal;n203899 said:
Spännande att så mycket verkar hända! Hur kommer det sig att ni skulle vilja köra årsmötet efter GothCon?
Plus att det blir så tidspressat för oss att hålla årsmötet innan då vi är onlinebaserade och årsmötet tar sån tid eftersom det förs på forumet. Så det ger oss extra tid att göra ett bra jobb. ?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,900
Location
Ludvika
Cissi;n203902 said:
Plus att det blir så tidspressat för oss att hålla årsmötet innan då vi är onlinebaserade och årsmötet tar sån tid eftersom det förs på forumet. Så det ger oss extra tid att göra ett bra jobb. ?
Just den där anledning diskvalificeras ;) Det finns i princip inget som säger att vi inte kan ha årsmöte i Januari. Vi har bara valt att inte göra så.

Det spelar ingen roll när på året vi senast måste ha årsmöte om vi ändå väljer att hålla det i sista minuten.

Däremot är det ju klockrent att ha möjlighet att bränna det sista av budgeten på Gothcon innan man lämnar över :p
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,547
Location
Umeå
Jag är hyffsat säker på att Sverok skiter i när vi har årsmöte, så länge vi har det en gång per verksamhetsår. Ska kolla lite extra när jag får tid, men jag hittar inget som tyder på något annat vid en snabbkoll iaf.

Stämmer det så behöver vi bara skriva om lite i stadgarna om när årsmötet ska hållas.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Björn Wärmedal;n203924 said:
Jag är hyffsat säker på att Sverok skiter i när vi har årsmöte, så länge vi har det en gång per verksamhetsår. Ska kolla lite extra när jag får tid, men jag hittar inget som tyder på något annat vid en snabbkoll iaf.

Stämmer det så behöver vi bara skriva om lite i stadgarna om när årsmötet ska hållas.

Vi tänker sätta Rymdhamster på att kolla det med SVEROK. ;)
 
Top