Nekromanti Styrelsemöte 140707

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Hmmm... det smågillar jag lite. Det blir ju liksom självreglerande också; om en stockholmare skulle rå gå och vinna nån gång så får väl den personen en femtiolapp då. Nu är stockholmare ett extremt exempel men tanken var att det inte måste vara så kinkigt med vad som räknas som långväga eftersom vi inte kommer att sponsra alla långväga resenärer utan bara en.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Björn Wärmedal för fram en god poäng i både PM och vråållåda. Nästa Dancon ligger EFTER att vi har en ny styrelse. Värt att tänka på i sammanhanget, men jag ser absolut inget fel i att vi har tagit fram några färdiga förslag på vad vi tycker att nästa styrelse borde göra, så länge det rör sig om just förslag och inte beslut. Eventuella förslag bör dock vara så pass utarbetade att nästa styrelse bara kan plocka upp beskrivningen och checka av en lista så att säga.

Men vi har ett halvår på oss att fatta lite vettiga beslut (vilket är tur, med tanke på hur lång tid det här styrelsemötet har tagit :p) och få något att hända. Nu när vi så att säga har brutit oss loss Sveroks navelsträng och så att säga existerar som sverok förening för att vi vill snarare än för att vi måste så är det ju hög tid att vi profilerar oss lite.

Jag gillar nu i ännu högre grad tanken om att vi ska fixa lite mallar och sånt, och om vi kan hitta fler sätt att så att säga hjälpa forumiter att främja föreningen och hemsidan så vore ju det guld. Ett exempel som jag kommer på är om föreningen kan starta upp och driva en liten artikelsida eller något för forumiter, så som jag vill minnas att det en gång fans på gamla WRNU? Detta är dock ÄNNU mer jobb och därför något man ska ta sig en allvarlig funderare på, men jag kan inget om sånt och vet därför inte hur mycket jobb det är och om det rör sig om en engångsinsats eller kontinuerligt arbete.
Magnus Seter said:
Bra tanke med en artikelsida. Det behöver inte vara sjukt mycket jobb, om vi lägger upp en WordPress-sajt för artiklar och sånt, och övertygar ägaren av rollspel.nu att överge tanken på ett artikelsystem som är integrerat i plattformen. Ska snacka med honom, men jag tror att han kan vara mottaglig för ett bra förslag.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Man skulle ju kunna försöka se om det finns forumiter runt om i sverige som skulle kunna tänka sig att ställa upp som "värdar" om andra forumiter kom förbi och understödja en soffsurfning som jag hade stor glädje av förra sommaren. Framförallt tror jag att det som hindrar från att vi träffas oftare är just avstånd. Jag ska försöka ta mig till SävCon igen i år men det är ju dölångt och ganska dyrt att åka till Umeå från Linkan.
Men om det finns en bas med forumiter som kan ställa upp med sovplatser tror jag att det lite per automatik skulle främja att folk åkte runt i landet. När jag åkte till Göteborg i somras så drog vi ju ihop en forumsöl mest för att jag kom dit och det plötsligt fanns en anledning att träffas utanför det rena spelmötet.

Någon form av sponsring tänker jag dessutom är en god idé med tanke på att många, framförallt de yngre, forumiterna studerar och kanske inte har så himla mycket pengar på fickan. Jag skulle också kunna se någon form av "fadderskap" växa fram om våra yngre fourmiter flyttar runt i sverige för att tex plugga och någon på plats i aktuell stad/ort går ut som kontaktperson och tar på sig lite guidande kamratskap.
Det hade jag tyckt varit kul när jag kom till Linköping för att plugga, om jag då hade varit medlem här vill säga. :D

Oj, vad jag svamlar. Hoppas ni fick ut något av det här.

Artiklar... Ja, varför inte, eller starta en blogg dit folk får skicka texter så postar vi upp dem där. Så kan vi länka bloggen under föreningsforumet och under "Bloggar". En WRNU-blogg.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Jag föreslår att vi bordlägger denna fråga och tar upp den igen under nästa styrelsemöte.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Punkt 7. Mötets avslutande

Härmed förklarar jag detta styreslemöte avslutat.

Nästa möte föreslår jag påbörjas om två månader, alltså 1 oktober.

Tack för deltagandet.

/Magnus
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Ait. Så vad gör jag med protokollet?
Magnus Seter said:
Kan du sammanställa det i en läsbar version? så kan jag göra en pdf av det.
Rymdhamster said:
Åh, att göra en pdf är inga problem (bara att välja att spara som pdf), jag tänkte mest om jag ska lägga upp det någonstans eller bara se till att spara det på något bra ställe. Och har vi nån mall för hur de brukar se ut?
 
Top