Nekromanti "Stridsmatta"?

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Ingen som råkar ha en aning om var kan kan få tag på en sån här? En sån matta hade varit himla praktisk att ha för att hålla koll på strider i D&D - och andra rollspel också, för den delen.

Har inte sett nånting liknande än så länge, men jag är iaf på jakt efter en. Blir för dyrt att beställa från Utriket...

"The more stupid people think you are, the more surprised they'll be when you kill them."
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Med tanke på att dom verkar rusktigt svåra att få tag på även internationellt, så lär det vara näst intill omöjligt i Sverige.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Inte så svårt att göra en själv dock. Papper, penna och acetatpapper med lim på ena sidan, finns i de flesta hobby eller bokhandlar.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Lagt ned ? Det var illa. Trodde de bara gjorde om sidan.
Nåja. Då får jag be om ursäkt för mitt tips.
Men skriv till och fråga de flesta rollspelsbutiker, troligt att de har något liknande i lager, eller kan ta hem.

/Johan - Nyckelmästare vid Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag har byggt en egen med följande procedur:

1. Gå in i lämpligt grafikprogram (Powerpoint duger fint) och gör ett rutnät med 2,5 cm rutor som fyller så stor del som möjligt av ett A4. 8x11 rutor blir alldeles lagom.

2. Skriv ut på hyggligt styvt papper.

3. Klistra på overheadplast så att kanterna på rutnätet har klister på sig.

4. Klipp ut rutnätet.

5. Tejpa ihop godtyckligt antal för att få rätt storlek. En kombination som fungerar rätt bra är att tejpa ihop två papper längs långsidan (ger 16x11 rutor). Eventuellt kan man lägga till ytterligare två papper på kortsidorna, men inte tejpa ihop dessa två med varandra - man får då en 16x22-rutors "arena" som man utan problem kan vika ihop till strax under A4-storlek.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Det finns ju en att köpa!!

Det följer med en med "Nybörjar boxen"...
Råkade nämligen köpa den...
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Hexagoner beställda!

Ok.
Avalon Hills Squad Leader använder sig av hexagoner. Finns ju sånna att skriva ut..
 
Top