Re: Tolkar jag dig rätt?
Det finns ca 100 Färdigheter med beskrivning för varje färdighet då ajg tror på att man använder färdigheter istället för våld. Därför är de detaljerade i fråga om färdighetskast etc. Det upptar många sidor. Beskrivningen över genetiska förändringar pch något som kan liknas vid kraften (frivilligt) har också mängder av lisotor på vad det är för något. Strid beskrivs ingående occh dealjerat. Yrkena uppgår till 35 stycken vilket tar en del plats. Mycket att plocka ur och iten nödvändigt att läsa igenom alltså. Därefter kommer droider och craafts (fordon), teknologi, kampanjregler och omvärld. Bör tillägga att reglerna är ett försök till ultra pedagogiska och ska kunna begripas av någon som itne spelat förut. Därav ett GÄNG exempel. Sedan upptar tabeller många sidor.
Totalt sett är inte Starchallenge speciellt komplicerat och beskrevs av Herr Nils som en utökad Dod Expert i kombination med Western (som jag aldrig spelat själv). Hoppas det låter som ett OK format men jag har utgått från gamla Äventyrsspel men med en del utbyggnader för att få in lite mer realism (men med betonign på¨snabbhet).