Nekromanti Stormtroopers

Jedi

Veteran
Joined
19 Aug 2001
Messages
27
Jag orkade inte hitta ett ställe att skriva det här svaret på nedanstående debatt. Stormtroopers är farliga för RP för att dom kommer i stora antal. Det är mycket ballare om RP måste hacka sig egenom 30 stormtroopers för att klara ett uppdrag snarare än att hälften av gruppen blir utslagen av 10.

Coola strider har man med mörka Jedis, Prisjägare och mördarrobotar. Och inte att förglömma KSP och Kejserliga Gardet, aldrig har mina spelare blivit så rädda som när det dök up 4 rödklädda herrar. De offrade en hel bunt defensiva kraftpoäng i ren panik (vilka de naturligtvis förlorade). Ja just det, en rancor är oxå kul ;-)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
HeHe !

Jo, skoj är det..
Fast nu så har de blitt så bra att de kan skjuta sig ut et mesta.. Ska nog ta och ändra på det.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: HeHe !

verkar rätt grymt det där star wars d20, jag har hört talas omatt man inte har riktiga d20 regler utan bättre /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid
Klart slut i mitt huvud
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Jag vet inte om det är så kul att hacka sig igenom 30 stormtroopers. det tar sån tid och sådana strider är ofta väldigt enformiga. Då föredrar jag rejäla lasersvärdsstrider i någon kul miljö eller, som någon nämner längre ned, kanske en rancor /images/icons/smile.gif

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Coola fighter.

Det kejserliga gardet är väldigt roliga. Stormtroopers är det inte.

En riktigt läcker fight är en lightsaberduell i stil med den i Episode I. Det är en av de få saker som är bättre än i sina föregångare (eller rättare sagt uppföljare, men ändå inte). Det är läckrare med en fight där kombatanterna slåss stenhårt för sina liv än att de slår lite grann på varann, bara för att sedan stanna och prata med varandra.
Själv gillade jag när min RP (Jediriddare Kahira Darkwind) och den mörke Sithlorden från en annan tid (Darth Kandra), kämpade mot varandra i en stenhård lightsaberduell, hoppande mellan taken på 900m höga torn i ett gigantiskt alienpalats, som dessutom stod på en kant till en nästan bottenlös canyon. Både flög omkring i äkta Crouching Tiger, Hidden Dragon-stil (nämnvärt är att det här var för flera år sedan, betydligt mycket före CT,HD). Det slutade med att Sithlorden släppte lös all energi han kunde, och ett och ett annat torn exploderade och rasade. Synd bara att han stod på ett av dem. Han föll ner i Canyonen.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Coola fighter.

Darth Kandra? Är han från Berendien eller? /images/icons/smile.gif

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok..

Hmm, kanske det. Jag för min el föredrar nog det gammla SW. Mindre krångel, mer spel.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Coola fighter.

Jag tror att han har en bror - Darth Kaliz. Anyone got that one?

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Bah.

*snyft* Klaga inte! *snyft* Det är inte så jävla lätt att hitta på bra namn till en *snyft* Sithlord!

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter bra ! [NT]

/images/icons/smile.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Jedi

Veteran
Joined
19 Aug 2001
Messages
27
Re: Låter bra ! [NT]

Eftersom jag inte spellett det nya systemet än vill jag inte säga för mycket. Men det verkar som om en nya varianten är fixerad vid regler.

Men vad det gäller strider så är det ju ballt med ljussablar men en asbra bountyhunter med många fuskiga vapen är också kul.

RPJedi"-Jag rusar mot honom med min ljussabel!"
SLBountyhunter"-Han tar upp sitt gevär"
RPJedi"-Ha! Jag kan parera laserskott!"
SLBountyhunter "-Han skjuter, en eldkvast slår ut från hans vapen när du är 5 meter bort..."
RPJedi"-Kan jag parera det?"
SLBoutyhunter"-Du kan alltid slå för kontroll och stå emot smärtan..."

:p
Annars är granater bra mot ljussabelsvingande RP ;-)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
ok

Visst, jag som sagt föredrar snabba & enkla regler så ayy man kan koncentrera sig på själva spelet.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top