NYHET Steve Perrin har gått bort

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,856
Location
Port Kad, The Rim
Steve var en trevlig karl att samarbeta med. Det är hans förtjänst att Drakar och Demoner kom att se ut som det gjorde. Jag var FB-kompis med Steve i många år och vet att han länge plågats av hjärtproblem, samtidigt som han tog hand om sin svårt sjuka hustru Luise.

DoD Perrin.jpg
 
Last edited:

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Den här serien av minnesbilder är ett historiskt dokument om hur det vi kallar BRP kom till.

 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Saxat från förordet till mitt äventyr "Sarkath Hans Helgedom" som gick i Fenix för några år sedan:
Det första äventyret jag spelade hette “Sarkath Hans Gravvalv”. Min vän Thomas var spelledare och min krigare Corl Drakdödaren begav sig tillsammans med sina nu glömda äventyrarvänner till Trollbergen för att söka ära och rikedom. Det var en helt enorm upplevelse och det äventyr som följde var startpunkten för oändliga timmar sagor och sägner. Det var först när jag som vuxen spelledare läste äventyret som jag förstod att mina upplevelser endast till liten del motsvarade innehållet. Men trots detta lyckades Thomas göra det till en oförglömlig upplevelse!

Äventyret som följer är en hyllning till det alster som öppnade porten till sagolandet för mig och till författaren och översättaren som skapade det! Tack, Stephen Perrin och Mikael Börjesson.
Så tack till Steve för att han skrev det som blev det första rollspelsäventyr jag spelade.

Vale, Stephen Perrin.

/Magnus
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,488
Location
Göteborg
Den här serien av minnesbilder är ett historiskt dokument om hur det vi kallar BRP kom till.

Riktigt kul läsning! Intressant att se hur spelmekaniken utvecklades gradvis. Och att motståndstabellen var ett udda, ganska sent inspel från sidan.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Vi spelade med en variant på RQ-reglerna senast igår. Det var det första rollspel jag någonsin spelade och alltså även det senaste. En period som sträcker sig över nästan 40 år, det säger något.

Vivat!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Den här serien av minnesbilder är ett historiskt dokument om hur det vi kallar BRP kom till.

Tack för länken! Mycket intressant läsning för mig som känner till tidig BRP nästan enbart via DoD och Mutant.
 
Top