Nekromanti Statusuppdatering 19 mars

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Port Kad, The Rim
Hjältarnas Tid: Q1 2018 har helt gått i storskogens tecken. Tillsammans med Krille och Gustaf Gadd skriver jag på Sorgeveden, en skogsmiljö åt Hjältarnas Tid. Vi är väl uppe i 80 sidor hittills och texten bara växer. Mer information hittar du på min blogg The Dream Forge -- se länken nederst i den här posten.

Nya Chock: Därefter har jag fått i uppdrag av Eloso att skriva ett äventyr till nya Chock under titeln Märk hur’ vår skugga. Det utspelar sig i Stockholm under sent 1980-tal, före internet och mobiltelefoner, men fortfarande i ett igenkännbart Sverige. Titeln är ur Fredmans epistel 81 av Bellman, en stor cover-hit för Imperiet under just de aktuella åren. Den hörde jag många gånger på radion på Äventyrsspels kontor medan jag skrev material till Chock. [HR][/HR]Kort sidospår: Bellmans sånger ger bra titlar på kusliga äventyr -- för två år sedan skrev jag Se döden på dig väntar, ett mordmysterium till Götterdämmerung. Den titeln är ur Epistel 30. Epistel 79 bjuder på de fantasieggande raderna: Karon i luren tutar, stormarna börja vina. Där har jag nog en bra idé på lut. :) [HR][/HR]

https://gondica.wordpress.com/2018/0...iden-ar-knapp/
 
Top