Nekromanti Statusuppdatering 1 juni

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
Det virtuella författarskrivbordet känns lite ödsligt just nu.

1. Den alternativhistoriska spionthrillern The Ice War finns numera i pappersform hos Amazon (http://www.amazon.co.uk/Ice-War-Dies...2198578&sr=1-1)
Jag har börjat skissa på en fristående fortsättning som utspelar sig långt från Alba ungefär fyra år senare. Arbetsnamnet är The Red Land. Huvudpersonen (berättarjaget) blir rebellkämpen och mekanikern Linda Connor; hennes upplevelser i The Ice War leder till att hon skickas på ett specialuppdrag av den republikanska underrättelsetjänsten.

2. SF-kortromanen (en s.k. novella) Dusk and Dawn närmar sig slutet. Bokförlaget Affront publicerade nyligen sf-antologin Waiting for the Machines to Fall Asleep. Där bidrog jag med novellen The Road, och Dusk and Dawn utspelar sig i samma värld..

2. Fria Ligan och jag skissar på något kul. Om allt landar på rätt plats, rycker jag undan täckelsen efter sommaren.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Mekanurg;n95058 said:
2. Fria Ligan och jag skissar på något kul. Om allt landar på rätt plats, rycker jag undan täckelsen efter sommaren.
Jag förstår att du har haft annat att tänka på, men det finns i alla fall en forumit - dvs jag - som är nyfiken på vad det här handlar om. Blir det något?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
Skarpskytten;n116563 said:
Jag förstår att du har haft annat att tänka på, men det finns i alla fall en forumit - dvs jag - som är nyfiken på vad det här handlar om. Blir det något?
Under 2016 -- hoppas jag. Stay tuned to this forum.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Skarpskytten;n116563 said:
Jag förstår att du har haft annat att tänka på, men det finns i alla fall en forumit - dvs jag - som är nyfiken på vad det här handlar om. Blir det något?
Ja detta låter mycket intressant!

Tills annat annonseras tänker jag fantisera om att det är en re-boot på Wastelands (eller liknande realismbejakande PA)! :)
 
Top