Nekromanti StarWars Hyperspace

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
*Hrrmm* *hrkel*
Ja jag anser att när man i SW ska hoppa in i hyperspace så har motorn sensorer som ska hindra en att hoppa in i hyperspace av flera orsaker.
1 man kan stöta på skuggan av ett objekt i hyperspace.
2 Ju närmare ett stort gravimetriskt objekt desto större blir Navigationens X faktor. X faktorn är en viss slumpfaktor som sänder skeppet ur kurs. Den är oberäknelig går ej att beräkna. MEN det går att beräckan HUR mycket ur kurs man kommer att hamna men inte VAR.
3 kolision med ett Gravimetriks objekt I hyperspace skadar bara det skeppet som är i Hypberspace inte själva objektet.
Anledning till det är att skeppet INTE krockar i ett Objekt utan snarere börjar att accelerera i några milljoner olika riktningar samtidingt.
När skeppet passerar genom ett tyngre gravimetriskt objekts "dödzon" inuti Hyperspace så gör X faktorn att skeppet byter kurs till en milljon olika kurser samtidigt och det slits sönder. ( delarna återvänder så småningom till normal rymd. men X antal ljusår från platsen. )
4 GÅR det att kroka genom att använda hyperdriven då ? JO det går OM man ser till att hoppa ur hyperspace just innan man krokar med objektet ( exempelvis en stardestroyer ) då när skeppet kommer ur har det under en extremt kort tid en hastighet nära ljuset. ( under några Km ) skeppets hyperdrive och normal rymdens naturlagar som ej tillåter att ett skepp når ljusets hastighet utan hjälp av extrem mängd energi. gör att det bromsar upp.
Inuti har det något som kallas Dempers som ska hindra att skeppet och passagerarna slitsönder av den våldsamma deacelerationen och Accelerationen när man hoppar in och ur hyperspace.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Se där !!
Där så har vi en lösning/svar på det hela.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Top