Nekromanti Start för DoD-sida

Rickard

Urverk speldesign
Jag körde igång min sida för några dagar sedan och nu har jag gjort tillräckligt på den för att jag ska vara nöjd med att visa upp den för andra. Som en liten bonus för alla de som håller sig till de gamla versionerna så har jag lagt upp allt det som jag skapat till 91:ans upplaga utav DoD. Det är bara att kliva in och ta en titt.

Har ni några spontana kommentarer så dra dem här. Är det något som är svårläst? Ser något konstigt ut? Tar det lång tid att ladda någonting? Borde jag köra allt i pdf? Det är bara att kommentera.

Kan säga att adressen till själva sidan är: http://dod.slurk.cjb.net

/Han som ska försöka med en uppdatering minst en gång i månaden, även om det kommer att vara oftare nu i början

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Får följande felmeddelande då jag trycker på filerna:

unable to connect to database on 'localhost' with user 'whatcoun_whatcou'
(1203) User whatcoun_whatcou has already more than 'max_user_connections' active connections
Please check your settings in config.inc.php !

Rickard

Urverk speldesign
"Får följande felmeddelande då jag trycker på filerna:"
Mmm, jag tror det beror på att "hosten" för nerladdningsscriptet är seg. Borde nämna att det bara är att försöka igen.

Heh, jag tycker det är intressant att se vad folk väljer att ladda ner för filer. Nu är det måhända lite för tidigt att ta detta på allvar men jag ser att färdigheterna och vapen- och stridsreglerna är det som laddats ner mest (samt karaktärsfrågor). Vad ska jag tolka det som? Att rollspelare är galna i att slåss eller att det är torftiga stridregler och färdigheter? :gremsmile:

/Han som även har statistik över vilka sidor som visats mest (och undrar vem tusan som surfar från Tonga?)

Dewil

Skrivbordsgeneral
Det är jag. (ANT)

Min hyresvärd Gavlegårdarna har av oklar anledning reggat sig en domän i Tonga, gavle.to.

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
Kul att du fått upp sidan din Rickard !

Tycker att den blev bra. Lätt att läsa, inget onödigt bjäffs som stäör.
Det enda som jag skulle kunna tänka mig är om du ändrade länkarna till samma färg, så de åxå är lätta att läsa & om du kune sätta själva "överskrivten" mer centrerat & att den inte ligger direkt på den vita kanten.

I övrig har ja ginte mer att tilägga att det är et kul initiativ.

Rickard

Urverk speldesign
Sidan har uppdaterats rätt mycket under tiden forumet gått ner. Bland annat så har jag numera en förhandsvisning på hur magikapitlet kommer att se ut, för de som kommer ihåg när jag pratade om att skriva hela magikapitlet som en historia. Idag så tror jag att jag äntligen gjorde klart rollformuläret. Har haft det på sidan rätt länge, men ändrat och ändrat och ändrat det hela tiden. Jag är inte helt hundra på layouten men rent funktionellt är jag stennöjd.

Något som är roligt är att jag har skrivit om rätt mycket. Till och med sådant som jag har trott varit klart. Det beror helt på rollformuläret, för utformandet av det fick mig att tänka i helt andra regelbanor. Stridsystemet blev mycket slimmare men samtidigt så förenklades hur man ska köpa färdigheterna i och med rollformulärskapandet. Lustigt vad olika saker kan påverka andra.

För att undslippa reklamen så är direktlänken http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/slurk/dod/main.php

/Han som gjort om och lagt till en hel del detaljer i hemsidans utformning

Zolod

Veteran
Vad i hela helsike är detta ?!?!

Så fort jag öppnade länken till sidan så poppar antivirusskyddet upp och varnar för att en trojan har upptäckts.... Jag tror förstås inte att du har som avsikt att smitta min dator med virus så kanske är det bara mitt antivirusskydd som stör sig.... Hm, har ni någon ide om vad detta kan bero på? Har nån annan haft problem? Det kunde ju visserligen bara vara ett osannolikt sammanträffande att det hände just när jag klickade på länken men jag tror knappast det.... Jag tänkte bara att jag skulle berätta det så att ni vet att andra möjligen också får problem...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag gissar på...

...att du tryckt på länken som är "cjb.net"? I så fall beror det antagligen på det. Prova att trycka på direktlänken som Han gav.

Rickard

Urverk speldesign
Smaka kaka

Är det Norton du har eller? Nåväl, det var väl en kaka som antivirusprogrammet inte gillade. Det går inte att ladda ner (och installera) saker via en webbläsare (vad jag vet - IE har väl säkerhetshål som vanligt), annat än kakor... och de kan på sin höjd ta reda på hur du har surfat innan du anträder till sidan.

Annars har jag försökt att kringgå reklamen i den form det går. "Spionkakor" kan jag dock inte göra något åt.

/Han som borde leta efter en annan mirrorsite än cjb.net som verkligen gått ner sig... eller använda Tinyurl

Zolod

Veteran
Re: Jag gissar på...

Jo det var den länken jag tryckte på.... Det är förresten Telias antivirusskydd jag har... och de använder sig väl en version av F-Secure tror jag...

EchonCique

Hero
OT: Jopp. Feta säkerhetshål

I de flesta moderna webbläsare av idag går det att lura sig förbi fronten och ställa till sattyg för användaren och dennes OS.

T.ex i Firefox, Safari, Explorer går det att gömma fulkod genom att döpa om filer till .gif eller .jpg t.ex för att sedan när de är nedladdade till cachen, exekveras som den fil de egentligen är när checken av filen inte lyckas.

Eller hur man genom URL eller småkakor kan lura Explorer att exekvera systemkommandon som riktigt ordentligt kan förstöra.

Eller sajter där man kombinerar kod som gör att webbläsaren och datorn totaldör.

Så jo. Det finns väldigt många varianter på dessa. Tydligen har då din värd kakor som inte är helt oskyldiga.

ToreSnuff

Veteran
Det samma hände mig. Kör för närvarande en UtM 479 men står fortfarande barskrapad i virussammanhang. Ändra O.M.E.D.E.L.B.A.R.T. detta om du vill tas på allvar. I övrigt var sidan färglös och intetsägande. Varför inte börja om från början? Kanske studera lite liknande sidor för inspiration eller gå en kurs. Det finns bra kurser på www.annikatiger.se

Vänligen Tore

Rickard

Urverk speldesign
Haha! [NT]

/Han som undrar vem som står bakom skämtanvändaren, men det är nog inte äggtoddyingredienskillen

Rickard

Urverk speldesign
http://rpglab.net/edod

Ok, ännu en ny adress. Jag är helnöjd med flytten, som har inneburit en mängd saker för min skull, framförallt stabilitet och säkerhet. Skolans nätverk som jag använde förut gick ner sig under helgen och dessutom visste jag inte hur länge jag skulle vara användare där.

Jag har hållit löftet om att uppdatera en gång i månaden, förutom december månad, för i början av månaden fick jag en flickvän och... ja... de har en tendens att sluka tid. :gremwink: Tack vare denna tråd så strukturerades sidan om, inte kanske så mycket i indelning, utan i ord i färger.

Uppdateringar som ska komma är förändrat rollformulär, där mycket mer av spelartermer ska stå på rollformuläret. Bland annat så slänger jag dit en lathund på formuläret, då jag tycker att varje bra rollspel bör ha en, om det är krångliga uträkningar. Jag pallar inte med att ha ett speciellt blad just för det. En hel del data om vad man kan göra i en strid ska stå på formuläret också. Ska bara fiffulera lite kring vad hjältepoängen ska kunna göra egentligen. Antingen så låter jag de vara som de är, eller så använder jag dem för att få in spelardeltanget i reglerna, så att jag inte bara skriver dessa som tips längst bak i kapitlet.

/Han som slängt med en länk i svenska Wikipedia i artikeln om DoD91 och har fått en hel del träffar pga det