Nekromanti Starship Troopers rollspel

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
561
Location
Videnmark
Existerar det ett sådant eller?
Funderar nämligen på göra ett sådant supplement. Kanske till Gränsvärldar, Fading Suns eller Mutant Rymd, förslag?

Do you want to live forever, you fucking apes / okänd korpral 1:a värdskriget
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
561
Location
Videnmark
Varför det?

Jag har läst boken några gånger och sett filmen ett X antal gånger. Några veckor skulle det väl ta men inte mer. Skulle projektet förresten inrikta sig efter boken eller filmen? Själv tycker jag att boken har coolare rustningar, de sk. marodör-dräkterna. Det finns tydligen också en animerad TV-serie men den verkar följa boken mer än filmen. Har dock inte sett den. Vad tycker ni?
 

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Re:varför det?

Det beror på hur mycket man jobbar med det men man behöver oftas vara fler än en.
Det finns säkert folk som vill hjälpa till.

"It´s to bad she won´t live,
but then again who does"/Blade Runner
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Varför det?

"Jag har läst boken några gånger och sett filmen ett X antal gånger. Några veckor skulle det väl ta men inte mer."

Om "några veckor" omfattar ett tal större än eller lika med 50, eller om du bara är ute efter en liten bunt spelvärden, så går jag med på den utsagan.

Av erfarenhet vet jag att det tar ett sjujefla tag att skriva en rollspelsvärld. Skymningshem är "bara" en värld till Eon, och den kräver ingen efterforskning utan det är bara för mig att spåna. Jag har jobbat på den i fyra år nu, och den är förtfarande inte klar.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Re: Varför det?

Åh nej! Är du inte färdig med din rollspelsvärld efter FYRA år. Vet du vad det beror på? Du är inte nöjd. En rollspelsvärld behöver inte vara så jivla genomarbetad även om det offtast är roligare. Hur man än arbetar så kan man ändå aldrig göra en värld lika genom arbetad som jorden eller hur.
Han som började skriva det här sade dock att han funderade på att skriva ett suplement där han kanske i korta drag beskriver nån eller några planeter. Går igenom lite yrken kanske, några rustningar, lite nya vapen o.s.v. Det behöver inte ta så lång tid. Jag skulle säga 3 till 6 månader topps. Sen kan man alltid fortsätta fyra år till om man tycker är att det är så roligt.

Shadow -2001 (I am like a shadow. Silent, and deadly)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Varför det?

"Åh nej! Är du inte färdig med din rollspelsvärld efter FYRA år. Vet du vad det beror på? Du är inte nöjd."

Framförallt beror det på att jag inte har tid att lägga ner på Skymningshem. Det kommer alltid andra saker emellan: Neogames, jobbet, ett socialt liv, sådana där äckliga saker som inkräktar på min image som socialt ufo.

Men visst, jag har höga ambitioner på Skymningshem, och skulle jag slänga mig in i ett Starship Troopers-projekt så skulle jag ha nästan lika höga ambitioner.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Därför

Ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig spelat Gränsvärldar, Fading Suns eller Mutant Rymd men jag har däremot
spelat Mutant och Star Wars weg och personligen så tycker jag det är bäst att bara sno SW weg reglerna.
Men som jag sa i mitt förra inlägg så tycker jag att du ska skaffa en till människa som kan komma med synpunkter och förslag.

"It´s to bad she won´t live,
but then again who does"/Blade Runner
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
561
Location
Videnmark
OK, bra ide.

Star Wars WEG snabba och lätta regler. Jag börjar med projektet så får vi se om det blr färdigt inom några veckor.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Polarn min

Min polare ApOcAlYpTiC har annars gjort ett SST-rollspel. Det enda som fattas är ett regelsystem, som vi skall ta av vårat nuvarande projekt WWII. Vi skall sätta upp det på våran hemsida så fort den är klar.
Jag har tyvärr inte fårr tillfälle att läsa igenom det, men av vad jag hört så verkar det bra. Han har lagt ner mycket energi på beskrivningar av världen. Ett femtiotal sidor, har jag för mig.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Re: Varför det?

Jo, den animerade serien finns, och är dessutom väldigt bra.
 

Adrian

Veteran
Joined
27 Jun 2000
Messages
89
Location
Finland
Re:varför det?

"ju flera kockar destu sämmre............"

nja... gör du ett kort suplement i stil med "V" på krilles sida så går det väl relativt snabbt.......

men om du fixar ett helt spel typ "Västmark" ouch..... förbered dig på att det måste ta tiiiiiiiiiiid!

Adde "mannen med det meningslösa inlägget"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Polarn min

vad är urlen till eran hemsida då ???

/Dr_Morbid

errare humanum est - det är mänskligt att fela
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
561
Location
Videnmark
Projektet är igång...

Trevligt att någon redan har gjort ett Starshiptrooper rollspel. Själv startade jag projektet för 3 dagar sedan och är uppe i 10-12 sidor. Som det ser ut nu kommer det att hamna på ca 60 sidor. Jag kommer att lägga ut det på nätet och meddela om det så fort jag är klar.

Death from above.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Polarn min

Ingen, än så länge. Vi hade en gammal, men den sidan vill du inte se. Lita på mig. Dessutom satte vi aldrig in själva rollspelen på sidan, utan bara en lista på vad som vi skulle sätta in.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Polarn min

men du kan ta och skicka mig ett privat msg när sidan är uppe eller varför inte delge hela forumet det... /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid

errare humanum est - det är mänskligt att fela
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Polarn min

Det kan du ge dig sjutton på att vi ska göra!
De rollspel du kan finna där när sidan är klar är bl.a:

Fallout RPG
AvP
Shôgun
Secret Service
ett namnlöst i pulp-fiction stil
WWII
Mad Max
Nuclear Winter (som ovan, fast i vinterlandskap)
...och självklart Starship Troopers.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Polarn min

det är rätt många som försöker göra fallout the rpg va... ;P

/Dr_Morbid

errare humanum est - det är mänskligt att fela
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Sidan

Fallout är klart, men det är gammalt och töntigt. Pulp-fiction-rollspelet heter numera Tuxedo, och sidan har påbörjats. Under konstruktion dock.

<A HREF="http://www.geocities.com/olozid" target="_new">http://www.geocities.com/olozid</A>

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 
Top