Nekromanti Starchallenge STAR snart ute...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Det finns en diskussion på forumet som då och då tagit fart och det handlar om då jag en gång berättade om en av de totalt 5 versionerna av Starchallenge som jag skrivt från 1984-2013. Det är den tredje versionen, Starchallenge STAR, som har en egen vansinnig historia. Det har till och med publicerats bilder av skojfriska foumiter om ämnet.

Starchallenge STAR är ca 1600 sidor regler och värld. Nuf said right? Det här har väckt en stor entusiasm, större ibland än den slutgitliga version som MylingSpel nu publicerar.

I samband med crowdfundingen för Starchallenge ställde krank frågan om inte Starchallenge 2000 sidors regelbok kunde gå i tryck och jag sa aldrig.

Krank erbjöd sig då att göra en publit på det. Jag vet knappt vad det innebär men om någon vill göra något av det där av okänd anledning (nej jag inbillar mig inte att det får mig att stå i bra dager utan mer vara lite av ett skämt för alla hängivna rollspelare men det bjuder jag på) så kör.

Therefor: Inom en framtid kommer inte bara Starchallenge vara ute på marknaden utan även Starchallenge STAR (med förhoppningsvis lite kuriosa om hela Starchallenge historien genom åren vilket faktiskt skulle vara ruskigt roligt för undertecknad) som förmodligen kommer kunna roa etablissemanget inom rollspels Sverige om jag ska dra på mig en stor kostym.

Väl bekomme!
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Det bör sägas att STAR förmodligen knappt är spelbart. :gremwink: Men det kan nog äga ett visst mått av humor att bläddra i det och alla sakastiska kommentarer tas emot med ett leende.
 
G

Guest

Guest
Niklas73 said:
Det bör sägas att STAR förmodligen knappt är spelbart. :gremwink: Men det kan nog äga ett visst mått av humor att bläddra i det och alla sakastiska kommentarer tas emot med ett leende.
Att spela det var aldrig på agendan - men som ett stycke svensk rollspelshistoria blir det inte mycket bättre. :gremlaugh:
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Starchallenge Light Edition - Intresse?

Efter lite snack i vrålet var det en del som tyckte att det vore kul med mer publiceringar ur SC sviten. Jag funderade på Version 4 (den efter STAR) - Light Edition och slå ihop den med STAR utgåvan om krank orkar, vill, har tid etc.

Det roliga med den är att man hittar spår till Starchallenge som släpps i butik.

Att folk vill se STAR beror på det sjuka omfånget på 1600 sidor. Frågan är om det finns intresse för LE och om vi ska slå ihop utgåvorna mer som en rollspelshistorisk gärning?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Re: Starchallenge Light Edition - Intresse?

Niklas73 said:
Efter lite snack i vrålet var det en del som tyckte att det vore kul med mer publiceringar ur SC sviten. Jag funderade på Version 4 (den efter STAR) - Light Edition och slå ihop den med STAR utgåvan om krank orkar, vill, har tid etc.

Det roliga med den är att man hittar spår till Starchallenge som släpps i butik.

Att folk vill se STAR beror på det sjuka omfånget på 1600 sidor. Frågan är om det finns intresse för LE och om vi ska slå ihop utgåvorna mer som en rollspelshistorisk gärning?
Set skulle vara kul om ALLA versionen släpptes så att man kunde följa utvecklingen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Re: Starchallenge Light Edition - Intresse?

Lu-kaazh said:
Set skulle vara kul om ALLA versionen släpptes så att man kunde följa utvecklingen.
Vi får väl se hur många som faktiskt köper STAR först... =)
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: Starchallenge Light Edition - Intresse?

Agree, STAR och LE kostar ju inte så mycket att släppa om efterfrågan finns. De andra versionerna kräver inscanning så chansen att de trycks är ju inte så stor om inte nån kan hjälpa till.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: Starchallenge Light Edition - Intresse?

Men jag ska försöka få med en komprimerad historia med utgivningen,
 
Top