Nekromanti Starchallenge Box

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Jag var sugen att släppa SC som box a la DoD 83 med mjuka häften, stjärnkarta, kortlek, tärningar och rollformulär. Men priset i butik blev ju typ 600-700 spänn (men regler i färg)!!! Det hade vart en kul tanke att släppa en box men vem köper ett spel för 600 spänn släppt av en privatperson via förlag? Antar att vi får köra på hårdpärm.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Niklas73 said:
Jag var sugen att släppa SC som box a la DoD 83 med mjuka häften, stjärnkarta, kortlek, tärningar och rollformulär. Men priset i butik blev ju typ 600-700 spänn (men regler i färg)!!! Det hade vart en kul tanke att släppa en box men vem köper ett spel för 600 spänn släppt av en privatperson via förlag? Antar att vi får köra på hårdpärm.
Jag köper lätt
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
För mig höjer box och högre priser intressetemperaturen för det här spelet betänkligt, men ta det definitivt inte som marknadsundersökning.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Gör du en box så behöver du inte regler i färg, det är att elda för kråkorna. Färg behöver man bara för att få "butiksbläddrare" att slå till. Alla vet ju att den enskilt viktigaste faktorn hur ett spel upplevs är illustrationerna.

Men gör du en box ökar sannolikheten att jag köper spelet med 300%! Vill dock ha snygga bilder på lådan. :gremwink:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Om jag inte visste något om spelet och det kostade några hudnralappar mer än konkurrerande produkter hade jag inte köpt det. Chansen för impulsköp lär vara liten med en sådan prislapp vilket ställer stora krav på att du kan marknadsföra och sälja in spelet om du ska nå de som inte följt spelutvecklingen. Ingen rocket science kanske, men i mina ögon blir det lite en segmenteringsfråga.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Som jag förstår det på förloaget behöver jag 100-150 st försålda ex mot pdfer för att slippa gå in med uppemot 6 siffrigt belopp. Men jag ska kolla närmare på det här. Om krank sålt 100 ex av EB så har jag en lång väg att gå!
 
Top