Nekromanti Star Wars d20

don_tomaso

Veteran
Joined
21 Feb 2001
Messages
50
Location
Vilhelmina
Skulle vilja höra en åsikt om d20 produkterna är värda det lite höga priset. Fast det kanske inte är så dyrt egentligen, men lite åsikter om spelet i allmänhet...

'Må kraften vara med er!' Salks sista ord som han ger sig ut på ännu ett äventyr!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Räknar du alla d20-produkter eller bara Star Wars?

Jaja, Dungeons and Dragons är bra.

Star Wars är jag däremot lite kluven om. D20-systemet funkar inte riktig tillsammans med Star Wars. I så fall tycker jag gamla Star Wars är bättre.

//Martin
"Ge aldrig råd för den dumme tar dem inte och den vise behöver dem inte."
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Re: Star Wars d20, ja tack.

Personligen tycker jag att D20-systemet är ett bra, gediget och flexibelt system. Kör på det.

// Douggie
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
d20-systemet i sig är unikt på det sättet att det både lyckas vara helt fantastiskt bra och samtidigt vara precis kass...
Det var en ganska träffande beskrivning, tror jag...= )

WotCs version av Star Wars-rollspelet hamnar visserligen på d20-plattformen, men är den klart bästa versionen av spelet.

-Liner-
 

Jedi

Veteran
Joined
19 Aug 2001
Messages
27
Jag äger den nya utgåvan och massa tilläggsböcker till den, men jag har inte spellett det än. Personligen ser jag inget behov, det gamla spelet tillåter i min uppfattning ett större fokus på handling och RP än vad jag upplever att den nya utgåvan gör. Jag får höra av mig när jag startar en ny kampanj i Episode 1 tiden :p
 

Silverblade

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
89
Location
Motala
Re: Tempot i Star Wars är viktigt

Det borde inte vara några problem med D20-systemet, sedan kan man som SL ta bort eller ersätta de delarna som man inte tycker funkar. Själva konceptet med Star Wars är att det ska gå snabbt. Sedan om en massa regler drar ned tempot blir det inte samma härliga känsla i systemet.

Sitter man på en massa böcker till gammla D6 system så kan det vara lite oekonomiskt försvarbart att börja köpa en massa S.W böcker, enbart för att det kommit ett nytt regelsystem (dock med vissa uppgraderingar och därmed också förändringar). Däremot står man i valet mellan det gammla system och det nya, så bör det nya vinna. Säger inte det äldre är sämre. Fast varför inte börja med det nya om man inte har några S.W regler tidigare.

Fast ship? You've never heard of the Millennium Falcon?
[Han Solo]
 
Top