Nekromanti Star Trek

don_tomaso

Veteran
Joined
21 Feb 2001
Messages
50
Location
Vilhelmina
Nån som har erf av Star Trek som rollspel. Tror inte jag vill spela det, men vad tycker ni därute, är det bra?

'Må kraften vara med er!' Salks sista ord som han ger sig ut på ännu ett äventyr!
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Kommer i ny upplaga ifrån de som skall göra Sagan om Ringen, vad de nu heter igen...

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Decipher. De gör även Star Trek TNG-CCGt.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag har Star Trek TNG och jag tycker det är ett bra spel som riktar in sig på att ge material till SL för att skapa egna världar och äventyr. Det är relativt fattigt på världsinformation i grundboken men allt man behöver för att skapa ett gäng besättningsmän och skicka ut dem på utforskningsuppdrag finns där. (jag föredrar personligen det upplägget att ge SL massa gotte och verktyg att skapa eget framför sida upp och sida ner med färdigt material.)

Reglerna till de senaste licenshållarnas (Last Unicorn Games) versioner kommer ligga till grund för Deciphers nya så att materialet till LUGTrek kan användas med det nya.

Förutom Next Generation finns även en grundbok fär DS9 och en för originalserien.

Daniel "Warduke" Schenström

SK LOKE 15 ÅR. LOKES LUNTA 10 ÅR.
 
Top