Nekromanti Stadsmodul

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Här är en av skisskartorna till Dantras (Huvudstaden i Castoria; "byzans")..

Nästan en halv miljon invånare med tempelkomplex, palats, stor hamn, riddarordnar med mera med mera... rutnätet är inte HUS som i albion-kartorna utan kvarter...
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Den ser riktigt bra ut!!!
Jag har börjat skissa en del på Pannona, har du gjort det också?
Om så är fallet så vore det kul att ta del av materialet så att jag inte gör något som krockar allt för mycket...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
har inte gjort så där jättemycket än på pannona, så kör på du... du lägger det på wikin antar jag?
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
ja det gör jag. Hoppas du läser och påtalar om jag är påväg åt fel håll, i ett mess eller så.
Jag håller på att skissa på en karta nu då det behövs för att komma vidare. Jaqg har lite funderingar på de runda kyrkorna dock. Har läst på en del och hittat tempelherre ordens kyrka i england som jag tänkte använda som förebild lite gran. Vad anser du om det?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
jag håller på att skissa på Pannona... och givetvis kommer jag ändra om jag ser nåt som inte funkar...

hur ser kartan ut då?
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Den är på tok för ogärdig än för att kunna visas i något skick då det bara är kladd på ett papper. Jag är inte en kartritare men jag hoppas kunne få ihopp en karta som är förstålig. Just nu har jag tittatpå riktiga kartor över Rom och Prag och sedan ritat en egen men med stöd av dem.
Jag hoppas ha något att visa upp inom kort.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Min första tanke var: Oj, vilken bamsestad !
Känns som man kan fördriva ett & annat äventyr bara där... Vilken kan vara trevligt.

/ Johan K, som tänkte ta & däcka på soffan en sväng...
 
Top