Nekromanti Stadskartor / Fiendeformulär

Dwae

Veteran
Hejsan undrar om det finns nått bra ställe man kan få tag i stadskartor till campanger Eller om det är nån som har nått bra förslag så att man kan hålla reda på fiender i strid Ska göra ett äventyr åt mina kompisar Och skulle behövt få tag i så att jag kan hålla koll på dom som dom möter. Fundera på att göra en egen stad som skall falla till marken Behöver lite tips hur man kan hålla reda på en massa gubbar // Janne :gremooo:

"Hejsan undrar om det finns nått bra ställe man kan få tag i stadskartor till campanger"

Neogames landsmoduler (Asharien&Soldarn, Consaber) texempel.

Om du har modulerna kan du kopiera kartorna så kan du rita/skriva på dem också...
Prova att göra några egna kartor om du inte har något annat för dig!

Tja, det bästa är väl att skapa ett par typiska soldater som får stå som mall för allihop, sedan kanske enskilda värden och personligheter för de lite vikitgare personerna. Typsoldater och så finns i Eon II:s spelledarpersonkapitel.

-Hjalle

Och skulle behövt få tag i så att jag kan hålla koll på dom som dom möter. Fundera på att göra en egen stad som skall falla till marken Behöver lite tips hur man kan hålla reda på en massa gubbar

Du kan ju bestämma värden som får gälla för alla. Om mina spelare skulle få för sig att slåss med någon stidsduglig kommer den ha antingen 10, 12, 14 eller 15 i alla relevanta färdigheter och två steg lägre vinit. Om något känns orimligt så hittar jag bara på något annat. Spelarna vet ju inte om jag skulle glöma bort mig så att en fiende som nyss hade 14 i slagsmål plötsligt får tolv istället.

/Ceram, inkonsekvent

SLP formulär

Har gjort egna SLP formulär som rymmer fyra SLP på en sida.
Dock finns endast de viktigaste sakerna med på dessa (ofta relevanta färdigheter för just den SLPn)...
VININT, Chockvärde, Grundegenskaper samt vapen och eventuell rustning. Skadekolumner mm...
Är bekväma att använda sig av om man har mindre grupper med potentiella antagonister...funkar även bra för den lokale värdshusvärden eller den kringresande gårdfarihandlaren (med en lite utrustningslista med priser på kastruller, vattenläglar, oljor å annat sånt som grisfarmare behöver)..

Re: SLP formulär

du skulle väl nte vilja dela med dig lite av de där SLP-formulären? Det vore trevligt. :gremgrin:

Re: SLP formulär

Ja gjorde fyra 10 gånger 11rut planer i Adobe På så sätt kan man hålla reda på engångskonflikter

SLP formulär enligt REQ

Bifogar SLP formulären om nån e intresserad....
det ska rymmas fyra på en sida så ni kanske får justera marginalerna om de ska få plats...
excel format...

Re: SLP formulär enligt REQ

Bifogar även en variant med två st formulär som innehåller mer saker från de vanliga formuläret......de är inte så snygga men som spelledare brukar jag inte bry mig.....

Back