I en tråd för länge sedan sade Naug att detta förekom i Consaber, jag har sökt lite efter det, och inte funnit något. Var finns denna information, någon som vet?
Finns annan släktsystemsinformation i andra landsböcker/artiklar?
Den enda källan för att levirat förekommer i Consaber som jag kunnat hitta är just ett gammalt inlägg från Naug. Det verkar inte stå något om det i Consaberboken. Eftersom sabriernas syn på äktenskap verkar bygga rätt starkt på medeltida europeisk dito så tror jag faktiskt inte att det är särskilt vanligt i Consaber att folk gifter sig med sina döda bröders änkor, även om det kanske inte är olagligt eller något man ser ned på i vissa situationer.
Leviratartikeln på wikipedia är lite suspekt eftersom många definitioner av vad en klan är omfattar just att äktenskapen är exogama.
Vad det gäller Mundana så är alla klaner uttryckligen exogama [Barbarer & människofolk]. Okej här citerar jag mig själv (igen), men det är ju en fantasyvärld vi pratar om
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.