Nekromanti Språk

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Hmmm, tänkte höra om det finns något språk som motsvarar våran latin? Mest som ett språk som används mellan lands gränser men också som gemensam nämnare i naturvetenskapen i Mundana?

[--- Jan Arenö ---]
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Tackar, var kan man få information om detta språk då? Står det med i nån modul eller nåt? Finns det något/några exempel på uttal mm mm

[--- Jan Arenö ---]
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Står det med i nån modul eller nåt? Finns det något/några exempel på uttal mm mm?

- Nej, inte än så länge. Dock skall visst även Jargiska påminna om latin. Lite jargiska personnamn finns i "Spelarens handbok", men annars är det väl inte så mycket. Skaffa ett latinsk lexikon istället eller nåt :)

- Ymir, har lärt sig massor av latinska citat i "Asterix" :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
"Riddaren, -älskar historia"

- Dito. (Speciellt östasiatisk och fornnordisk)

- Ymir, vill bli historiker, etnolog (eller nåt annat random bash)
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Nu blev jag lite fundersam. Är det att det låter som vårat latin du syftar på eller att det används som vårat latin? Det jag är ute efter är iaf ett språk som fungerar över gränserna t.ex. doktorer emellan... Ett språk som djur o växter har ett motsvarande latinskt namn på, men det kanske är det du svarat på, och i så fall, låter det som latin också???

[--- Jan Arenö ---]
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Vad jag vet så finns inget sådant språk.
Vi har ju Jargierna med sitt språk, Cirefalierna med sitt och Consaber med sitt. Av dessa språk används Sabriskan mest (?) eftersom att det är ett språk som är lätt att formulera sig exakt på. Faliskan är det nästan bara Cirefalier som behärskar och alla utom Jargier hatar Jargiskan. I Asharien skriv t.ex. nästan allt på sabriska.
Alla dessa tre språk är stora språk, men är helt (?) olika.
Det skrevs en hel del under Coloniska Imperiets tid så det finns mycket skrivet på det språket. Jag tror dock inte att det skrivs mycket nytt på det språket.

WHaLe - Som lärt sig mycket sen han var spelledare på LinCon (har flera moduler att läsa nu =)
 
Top