Nekromanti SPOILERS - Vilddjurets Märke

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Imorgon ska vi spela Vilddjurets Märke. Jag har läst igenom äventyret och det verkar bra, tror att min spelgrupp kommer gilla problemlösardelen och Tistla Fäste mycket. Är det någon här som har spelat det och har någon slags recension för det?

En sak som jag tänkte på direkt är att det finns en del likheter mellan VM och det första äventyret, Det Förlovade Landet som vi precis spelade.
  1. En styggelse slipper fri i slutet av äventyret, i texten går det till på nästan exakt samma sätt när offret förvandlas
  2. En alvkvinna dyker upp och blir dödad (hon byter skepnad i båda äventyren) (dock inte på samma sätt)
  3. Äventyret börjar med att de ska slåss mot ett gäng hejdukar (dock inte på samma sätt)
Därför tänkte jag ändra lite saker, främst kring styggelsen. Läste igenom styggelsemärkena i regelboken och tyckte flera av dom var häftiga, så troligen blir det en albinoblek och hårig styggelse den här gången istället för muskelskelettet med bentaggar. Tänkte även att styggelse kan ha kvar mer av sin mänsklighet och ha börjat samla en grupp för att leta upp kungaskallens tempel igen. Dessa är dock fegisar som inte är med och slåss om det blir en slutstrid. Jag anar att kungatemplet är graven i kommande äventyret Döda Drömmars Grav.

Gillar verkligen platserna Ordo Magikas torn och det sjunkna vakttornet under lagerbyggnaden.

Finns det några problem med att göra styggelsen mer mänsklig? Hur ska man förhålla sig till kungaskallen? Andra tips?
 
Top