Nekromanti Speltimmen v7 2019

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka. UNDANTAG: Pga orsaker kommer denna regel att tillfälligt att degraderas till att vara en "svag målsättning".
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygssystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare. Eller så kan jag rekommendera spelet.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG. Och du borde verkligen spela det också.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Jag har spelat ett gäng timmar Kingdom Hearts 3. Ett stort problem är att de ändrat så mycket på Sora, Riku och Kairis utseenden att de inte känns som Sora Riku och Kairi längre. KH är ju en värld som bebos av många olika sortes människor med många olika sorters fysik och estetik, och nu känns det som att de tre blivit utbytta mot någon annan slags människor. Det här är ett så stort problem att jag sju-åtta timmar in fortfarande stör mig på det hela tiden.
Därför bir det omöjligt att ge spelet en femma. Så det får Fyra komma åtta av fem i betyg.

I övrigt är det allt jag alltid trott att KH3 skulle vara.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Kung Alfredo leder Leon (nordvästa spanien typ) i Crusader Kings 2 och han har typ noll koll på vad han håller på med.

Tack och lov så har han en tutorial-assistent som hintar om vad han bör göra (och grannländerna är snälla i början stod det någonstans) men det hindrar inte att han får googla hur man får ombord trupper på flottor bäst (inte så intuitivt) och han råkade förlova sig med ett barn (någon under 16 år, creeeeepy) efter att ha slarvat lite i scrollningen bland potientiella partners (tinder för 1000-talet).

Han har behövt (i brist på bättre idéer) satt en syster i fängelse och hålla just nu på att försöka ha ihjäl sin storebror för att knycka hans land. Det varnas att en dotter (dotter två) är arvinge till en provins som kommer att tappas när han gifts bort till en annan ätt, och det finns någon slags kampanj för att få välja regent istället för att min dotter (dotter ett) ska få ta över. Inget av detta vet Alfredo hur han ska hantera. Han blundar och håller tummarna. Kanarieöarna är erövrade och så får vi se vad som händer med brodern.

Det hade varit enklare med söner antar jag. Jäkla medeltiden!

---

Jag har dragit mig för att spela CK2 för att tröskeln har känts så hög. Nu sket jag i min åsikter och spelade ändå, och det är ju inte alls så svårt som jag fått för mig (säger mest om mig kanske) för det går faktiskt att skita i väldigt många aspekter (som man kan lära sig senare) och ha kul med spelet ändå. Det är bambi på hal is, men det blir nog bra. Heja heja!
 
Top