Nekromanti Speltimmen v43

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har spelat lite drygt 60 minuter av Splinter Cell: Double Agent.

Jag hann med första uppdraget, ungefär. Och det var ju himla skojjigt får jag väl säga. Splinter Cellspelen känns, som jag skrev senast, som "min sorts" stealthspel. Mycket smyga, mycket vara smart och se olika vägar till samma mål, och så kan man spara och ladda när man vill så att man slipper leva med sina misstag.

Double Agent var mycket snyggt, men inte ett riktigt lika stort steg upp från Chaos Theory som Chaos Theory var mot första spelet. Inte så konstigt iofs; efter en viss nivå blir det svårt att göra så mycket mer än att öka polygoncounten marginellt. I den mån saker såg konstiga ut här handlar det väl mer om att det t.ex. är hemskt svårt att göra realistiska människoansikten och så.

Men nä, jag gillar de här spelen som fasen.

Två kvar:Conviction och Blacklist. Sen blir det gruppen "tredjepersons-action". Ska se om jag kanske rentav fixar Conviction idag också, men jag räknar inte med det.
krank said:
Problem med Double Agent: Långa laddningstider som inte alltid ser ut som laddningar utan tråkiga animationer föreställandes vapen som man inte kan hoppa över. Also: 3d-kartan är svårt oanvändbar. Mycket för att man inte kan zooma ut tillräckligt för att få nån användbar överblick samt att det funkar asdåligt att rotera runt den.