Nekromanti Speltimmen v42

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har spelat Splinter Cell: Chaos Theory i 66 minuter.

Det första spelet var OK förutom några kontrollsvårigheter. Det här är betydligt mer sofistikerat och mycket snyggare. Jag hade hemskt roligt där jag smög runt, blev upptäckt, laddade min senaste sparning, smög samma bit igen men bättre, tog ner en vakt, sparade, smög vidare...

Det här är lite vad jag letade efter tidigare. Såhär vill jag ha mina stealthspel. Dels möjligheten att vara jävla sneaky och aldrig döda nån öppet med pistolen, dels möjligheten att utnyttja miljön och modifiera saker så att de funkar som jag vill (t.ex. skära upp tältdukar, sabotera elaggregat och skjuta sönder lampor) och dels bra möjlighet att spara och ladda spelet precis när jag vill så att jag kan skapa mig "perfect runs" där ingen faktiskt såg mig. Då kan jag utan speciellt mycket stress experimentera och testa vad som funkar och olika tillvägagångssätt tills jag lyckas -- och då känna mig hyfsat nöjd.

Klart det bästa av de stealthspel jag kört hittills. Det är inte helt osannolikt att jag återkommer till det. Får väl se om mina sparfiler försvinner nu när jag avinstallerar... Nästa spel blir Splinter Cell: Double Agent.