Nekromanti Speltimmen v33

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har spelat en timme Zombie Driver.

Man spelar en... taxichaffis eller nåt, som upptäcker att det blivit zombieapokalyps och sålunda börjar montera miniguns på sin bil och köra runt i stan på uppdrag av militären.

Man styr bilen. Styrningen är skittråkig och känns daterad; det är topdownperspektiv med stridsvagnskontroller och kamera som roterar med bilen, dvs bilden är alltid i samma riktning på bilden. Efter att ha spelat det eminenta Renegade Ops är jag mycket bortskämd med sköna kontroller i tredjepersons-bilspel och det här känns bara jobbigt. Eller ja, det är väl "standard", bilar är helt enkelt helt sjukt jobbiga att försöka göra precisionsmanövrer med.

Staden är stor och snygg, men det är inte alltid helt självklart vad man kommer att kunna köra igenom och förstöra respektive vad som kommer att stoppa ens bil och göra hyfsad skada.

Man åker runt och kör över zombies, och mer spännande än så blir det egentligen inte. Nya bilar, lite nya vapen med begränsad ammo, ingen karta. Man hittar mobben man skulle döda, kör fram och tillbaks tills det inte finns några kvar. Nästa mobb, repeat.

Så... Snyggt men... nä.

Feuflux

omjonasson.se
Nu har jag skaffat settlers 7, men inte spelat det än. Däremot har jag lagt minst en halvtimme på att bråka med uplay så jag tar och recenserar det istället. Uplay suger, håll er undan. :)
krank said:
Ja, Uplay brukar vara en sån där grej man får väga mot ett spels eventuella kvaliteter -- är spelet bra nog för att man ska orka hålla på med skiten? Generellt är svaret "nej".