Nekromanti Speltimmen v31

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

?Enkla riktlinjer jag själv tänkte följa:

1. Nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har äntligen fått ihop 65 minuter av Airmech.

Man styr en stor robot som kan förvandla sig. Man har baser man kan ta över. Man producerar enheter och försöker riva fiendens bas. Lite som gamla Z, men med högre tempo. Det är enbart multiplayer-arena.

+ Man styr stora robotar.
+ DE KAN FÖRVANDLA SIG!
+ Coop-matcher kan vara lite kul.

- Det är i princip enbart multiplayer-utan-story. Typ arenaspel alltså.
- Det är RTS, en genre jag inte alls trivs med (med ett fåtal undantag).

Jag tror inte att jag kommer att spela mer än såhär.
krank said:
Med Airmech klart har jag för övrigt bara tre spel som inte är uppföljande kapitel (Alien Breed ap. 2-3) eller prototyper (Black Lake, Hack n Slash) i den mischmaschkategori jag kallat "Action" i mitt Steambibliotek. Jag ska spela Double Dragon Neon i 55 minuter, Sympony i 60 och typ en halvtimme eller så av Zombie Driver. Därefter blir det tydligen sandboxspel för hela slanten ett tag...

Jocke

Man med skägg
Jag har spelat The Walking Dead S2 E1: All That Remains.
Om Telltales första säsong av Walking Dead handlade om att välja mellan två jobbiga saker (tex ska person A eller B överleva) handlar All That Remains om att slå spelaren hårt i magen var tredje minut.

Spelaren kontrollera inte längre den rättrådige och kompetente Lee, utan i stället hans skyddsling Clementine som av spoileraledingar behöver klara sig ensam igenom en mörk skog. Om jag har räknat rätt så borde hon vara typ 12 när episoden börjar. I skogen är det hemskt och allt går åt helvete. Vist finns det en och annan ljusglimt framåt sista tredjedelen men det väger inte alls upp...

Jag kommer behöva samla mig innan jag spelar s2e2.

chrull

Stockholm Kartell
Efter att en patch till Dark Souls 2 nerfat min build så sjukt hårt att den blev oanvändbar (eller kanske inte OP...) så ragequittade jag när jag upptäckte att jag breezat genom halva spelet och aldrig lärt mig spela ordentligt.

Jag behövde återigen ett avkopplingsspel som inte kräver så mycket av sin spelare som DS2 gör. Jag funderade ett tag på att köra DS men kom på att det nog var dumt. Istället blev det Bioshock som stoppades in i boxen. Bioshock som "alla" älskade och sa att det var så fantastiskt.

Jag har spelat någon dryg timme eller kanske tre och har ännu inte sett något som gör det till särskilt bra. Tvärt om innehåller det massor av konstiga designval (som att jag måste plocka upp ammo ur papperskorgar med hjälp av flera knapptryckningar, helt meningslöst) och har än så länge bara varit en lång korridor som svänger ibland och vid några få tillfällen haft en kort avstickare som alltid bara varit "nu går du in i den här återvändsgränden för att trycka på en knapp så att dörren i huvudkorridoren öppnas".

Att spelet prisats för sin story har jag mycket svårt att förstå än så länge. Särskilt inte med tanke på det extremt krystade sättet det framförs.