Nekromanti Speltimmen v26 2019

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,613
Location
Rissne
Speltimmen! Veckans tråd för diskussioner om spel vi spelat på sistone.

Enkla riktlinjer/målsättningar jag själv tänkte följa:

1. Helst ett nytt spel varje vecka.
2. Helst spela minst 60 minuter.
3. Det ska vara ett spel jag köpt på Steam men inte spelat än, eller åtminstone spelat mindre än 60 minuter av.

Sen skriver jag en liten kommentar om spelet, vad jag tyckte och så. Ibland kanske jag sätter nåt betyg.

Ni gör såklart vad ni känner för =)

Jag har utformat ett betygssystem jag tänker använda mig av när jag känner det. Använd det om ni vill:

75 -- spelet är trasigt, snudd på objektivt ospelbart. Mekaniken är trasig, spelet har fruktansvärda buggar.
80 -- Jag kunde tvinga mig igenom den första timmen, men stängde av så snart jag uppnådde den. Fungerande, men plågsamt tråkigt/jobbigt spel.
85 -- "Meh". Det här spelet var väl... öh, okej antar jag. Det var inte plågsamt att spela, men det är inte heller speciellt lockande att återvända till det.
90 -- Det här spelet fortsätter jag ha installerat, eller skriver upp på min lista över spel jag vill återvända till senare. Eller så kan jag rekommendera spelet.
95 -- Jag tänker spela vidare på det här spelet IDAG. Och du borde verkligen spela det också.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,613
Location
Rissne
Jag har spelat lite över en timme av Environmental Station Alpha.

Det går inte riktigt att beskriva det här som en "metroidvania", för det finns egentligen ingen anledning att blanda in Castlevania. Det här är en Metroid-klon, ganska rakt av. Med väldigt lågupplöst, söt pixelgrafik.

Rymdstationen som gett spelet dess namn har varit övergiven sedan länge, men plötsligt har den börjat skicka ut signaler. Dags att undersöka!

Spelet är lagom svårt och har lagom mycket backtracking. Jag tycker mycket om det, och kommer nog att vilja återvända till det.

BETYG: 90+
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Jag har spelat två timmar One Finger Death Punch 2.
Det är världens bästa spel i sin genre, det har dock aningen mer grafik än ettan, vilket är helt onödigt.
Alla andra spel kan avgå.
Dessutom var det på rea på Steam.
5 av 5.


Att titta på hur det ser ut eller försöka beskriva med text hur det känns att spela är hopplöst. Det är en helt annan grej när man själv sitter och klickar. Men här är lite survival mode: https://www.youtube.com/watch?v=swzylfARcBc
 
Top