Både som spelare, men främst som spelledare, har jag många idéer och områden där jag vill förbättras eller se något. Men när spelmötet väl börjar är det som bortfluget, eller visar sig vara väldigt svårt att faktiskt få till. Likt ett nyårslöfte om att börja träna faller man tillbaka i samma sköna soffa på kvällarna snabbt. 
Klassiker för mig, som jag om och om skriver som spelmötesmål men ofta tappar längs vägen:
Någon som känner igen sig?
Vad har ni för vanor som är svåra att lägga till sig eller sluta med?

Klassiker för mig, som jag om och om skriver som spelmötesmål men ofta tappar längs vägen:
- Hålla högt tempo och låta spelarna åstadkomma många saker utan att millimeterspela
- Ge ledtrådar frikostigt istället för kryptiska konspirationsantydningar
- Spelledarpersoner med faktiska mål istället för bara vibes
- Kännbara konsekvenser för spelarna
- ”Den här gången ska jag inte göra en svår och intellektuell loner som rollperson!”
Någon som känner igen sig?
