Nekromanti spelmöte

edarion

Veteran
jag kanske begär för mycket men kan någon berätta för mig
hur någons av era spelmöte går till.och t.ex hur spelledaren berättar, hur han går tillväga, ja kan någon bara beskriva ett exempel på (självklart bara en liten bit) hur en spelomgång hos er kan se ut.
hoppas någon vill förklara, jag vill veta :gremgrin:

haltageten

Dum inuti huvudet
Vanligtvis så börjar vi runt 11-12. Pratar lite skit så att vi slipper bli avbrutna mitt underspelandet av att någon måste berätta om den där häftiga filmen som sågs för någon dag sedan. När vi har gjort det så brukar vi. Börja med att sitta ned och gå igenom vad som hände under det senaste spelmötet så att alla vet var i kampanjen vi ligger. Sen så sätter vi igång. Klassiskt rollspelande. Vi lever oss in i våra karaktärer, agerar utifrån dem och pratar genom dem. Spelledaren får beskriva miljöer och händelser. Sen efter några timmars spelande så brukar vi äta något till middag, spela lite kort och varva ned ett tag. Sen så sätter vi igång igen. Spelar några timmar tills det börjar bli sent på kvällen då tar vi ett till avbrott, ordnar med lite ljus och dyl. Sen så spelar vi tills vi stupar.

Hoppas att det gav dig ett hum om hur ett spelmöte i spelgruppen Tokons Tokar kan se ut.

- Jocke, informerar.