Spelledare sökes - Världskulturmuséet - 24 September Göteborg

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Världskulturmuseet i Göteborg kör en utställning som heter "Världens spel" och jag har lovat programansvarig att jag kan genomföra ett evenemang där folk kan få prova att spela rollspel. Det första tillfället är nu 24 september och meningen är att vi kör två pass (11-13 och 14-16) med fem föranmälda deltagare varje gång. Jag fixar allt det praktiska. Ni får ett enkelt äventyr, färdiga rollfigurer och allt annat ni kan behöva. Vi kan även träffas innan och spela igenom äventyret om ni vill.

Dessutom erhåller alla spelledare ett årskort till muséet.

Kan du ställa upp och visa varför Göteborg är rollspelshuvudstaden i Sverige? Eller känner du någon som skulle kunna hjälpa till?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,313
Location
Kullavik
Världskulturmuseet i Göteborg kör en utställning som heter "Världens spel" och jag har lovat programansvarig att jag kan genomföra ett evenemang där folk kan få prova att spela rollspel. Det första tillfället är nu 24 september och meningen är att vi kör två pass (11-13 och 14-16) med fem föranmälda deltagare varje gång. Jag fixar allt det praktiska. Ni får ett enkelt äventyr, färdiga rollfigurer och allt annat ni kan behöva. Vi kan även träffas innan och spela igenom äventyret om ni vill.

Dessutom erhåller alla spelledare ett årskort till muséet.

Kan du ställa upp och visa varför Göteborg är rollspelshuvudstaden i Sverige? Eller känner du någon som skulle kunna hjälpa till?
Jag har delat din post i Alexandria-gruppen på Facebook. Om någon där skulle visa intresse men inte ha konto på WRNU så har jag lovat att förmedla kontakten.

På tal om Facebook så borde detta annonseras i:
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Jag har delat din post i Alexandria-gruppen på Facebook. Om någon där skulle visa intresse men inte ha konto på WRNU så har jag lovat att förmedla kontakten.
Tack för det.

På tal om Facebook så borde detta annonseras i:
Som sagt, sedan Facebook stängde ner Titans konto där, så saknar jag möjlighet att posta på Facebook.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Äventyret är ett enkelt Fantasy-äventyr som jag har klippt ner från ett tidigare konventsäventyr. Systemet blir en förenklad variant av Dunder & Drakar med allt man behöver veta på färdiga referensark. Och, givetvis, färdiga rollfigurer åt deltagarna.

Dessutom jag tänkte även ge möjlighet för de som vill, att spela äventyret med mig helgen innan evenemanget.
 
Top