Presentation Spelledare för svensk D&D-podd

sospodd

Radioteater fast med jättedåligt manus
Joined
29 Apr 2022
Messages
13
Location
Malmö
Hej, jag heter Björn!

Jag är spelledare för den svenska Dungeons & Dragons-podden Skattkammare & Skräcködlor. Podden är ganska ny och vi släppte vårt andra riktiga avsnitt nu i veckan. Jag blev intresserad av rollspel tack vare just en podd (Not Another D&D Podcast) som jag lite motvilligt började lyssna på för några år sen. Blev till min stora förvåning hooked och har sen dess lagt till flera andra rollspelspoddar till min rotation. När jag skulle prova på att spela blev det naturligt för mig att spelleda, eftersom jag är den enda av mina vänner som är tillräckligt intresserad för att sätta mig in i det och göra alla förberedelser. Så än så länge har jag faktiskt aldrig spelat som spelare (#ForvererDM). Men vem vet, kanske en dag?

Någon annan som hittat hit tack vare en rollspelspodd?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Hej Hej!

Snarare typ tvärtom för min del; jag har hittat till att rollspelspodda och att lyssna på rollspelspoddar genom att vara här.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag är spelledare för den svenska Dungeons & Dragons-podden Skattkammare & Skräcködlor.
Har lyssnat nu på trailer, avsnitt 1 och del 1 och 2 av mellansnacken. Väldigt proffsigt allting redan från början! Bra ljudnivåer, ni har bra dynamik, ni är ambitiösa som fasen ... kanske lite för ambitiösa planer? :)

Ska bli kul att följa hur podden utvecklas!
 

sospodd

Radioteater fast med jättedåligt manus
Joined
29 Apr 2022
Messages
13
Location
Malmö
Har lyssnat nu på trailer, avsnitt 1 och del 1 och 2 av mellansnacken. Väldigt proffsigt allting redan från början! Bra ljudnivåer, ni har bra dynamik, ni är ambitiösa som fasen ... kanske lite för ambitiösa planer? :)

Ska bli kul att följa hur podden utvecklas!
Stort tack Magnus för att du gav det en chans och för de fina orden! Du har nog helt rätt i att det är alldeles för ambitiöst för potentialen det har. Men både själva spelandet och allt det kreativa arbetet runtomkring är väldigt kul, så så länge det känns så så kör vi på! ;)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Stort tack Magnus för att du gav det en chans och för de fina orden!
Kan väl tillägga att ni har kanske den coolaste och snyggaste omslagsbilden av alla poddar i hela världen!

Skulle gärna se kartan ni pratar om i del 1, hittar den inte på wikin.

EDIT: Ni hänger väl på Vi lyssnar på rollspel på Facebook?
 

sospodd

Radioteater fast med jättedåligt manus
Joined
29 Apr 2022
Messages
13
Location
Malmö
Kan väl tillägga att ni har kanske den coolaste och snyggaste omslagsbilden av alla poddar i hela världen!

Skulle gärna se kartan ni pratar om i del 1, hittar den inte på wikin.

EDIT: Ni hänger väl på Vi lyssnar på rollspel på Facebook?
Wow, tack! Den är vi också väldigt nöjda med. :)

Ah just det, kartan har vi faktiskt inte lagt upp någonstans än. Det ska jag fixa! Ne, fokuset för vår wiki så här långt har mest varit svenska översättningar och resurser för att hjälpa andra nybörjare komma igång och spela D&D. Så inte så mycket om vår värld och karaktärer, men det kan säkert dyka upp mer sånt i framtiden.

Ja, Emelie i Rollspelarna hjälpte oss hitta dit! Väldigt trevlig community, och kul för mig (som typ bara lyssnar på amerikanska D&D-poddar) att få lite poddtips på svenska och i andra regelsystem.

Håller med Magnus, väldigt proffsigt! Bra ljud och bra dynamik.
Stort tack för att du lyssnar och för de fina orden!
 

Basho

Veteran
Joined
6 Jul 2019
Messages
150
Location
Malmö
Väldigt kul att höra på er och jag uppskattar att ni delar med er av spelomgång noll! Är det du som hittat på frågorna till spelomgång noll och de kanske till och med finns delade i text någonstans? Jag ser fram emot fler avsnitt!
 

sospodd

Radioteater fast med jättedåligt manus
Joined
29 Apr 2022
Messages
13
Location
Malmö
Väldigt kul att höra på er och jag uppskattar att ni delar med er av spelomgång noll! Är det du som hittat på frågorna till spelomgång noll och de kanske till och med finns delade i text någonstans? Jag ser fram emot fler avsnitt!
Ja precis, vi körde med ett dokument som jag har satt ihop. Vissa grejer jag hade skrivit var kanske lite specifika för podden, men jag skrev om det lite nu och la upp det på vår Wiki: https://wiki.sospodd.se/sv/dnd5e/spelomgang-noll. Såklart öppen för förslag på hur det hade kunnat bli bättre! :)

Tack för att du lyssnar!
 
Top