Speliga julklappar

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Nu är julafton förbi. Hoppas att ni har haft ett lika trevligt julfirande som jag 😊🎅🏻 Tänkte höra om några av er fått några spelrelaterade julklappar från era nära och kära? Menar då såväl rollspel som andra typer av spel och speltillbehör.

Syrran beställde ett rollspel till mig i julklapp. Det har inte kommit fram än och hon ville inte avslöja vad det var, men jag skulle gissa på att det antingen är Blade Runner RPG eller Ur Varselklotet.

Av min fru fick jag en extra handkontroll till min Amiga 500 Mini. Nu ska jag bara försöka övertala henne att spela Alien Breed och The Chaos Engine tillsammans med mig 🙂
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Det enda jag fick var en jacka från ett outlet. Dessutom fick jag inhandla den själv.

Edit: nej fick en julkorv också.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Jag fick Labyrinth - ett barnspel som för mig är något av en gåta, för det är rejält bra mekanik, trots sin enkelhet. Om Drakborgen varit bra hade det varit Labyrinth.

Som en extra bonus fick jag penslar, så jag kommer nog att måla plastfigurerna. Ska testa att göra dem serietidnings-betonade.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,847
Location
Off grid
Jag och min yngsta dotter fick varsitt DoD23 av… ”tomten”. Sen fick jag en kinesisk domedagskortlek av min äldsta dotter och en stor virkad T6 av min yngsta dotter. Så visst fanns det ett visst speltema i år.

:t6b:
//EvilSpook
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Gav farsan spelet Splendor i julklapp. Normalt ger jag pussel (wasgij-serien), men i år vile han ha ett sällskapsspel eftersom det var årets julklapp. Och ja, jag vann när vi spelade. Morsan vägrade vara med för hon tyckte det verkade för komplicerat....
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Jag fick två spelrelaterade böcker: Insert Coin och 8 bitar av min lillebror. Det är ungefär så nördigt/speligt jag kan förvänta mig, och jag är helnöjd. Vill jag ha mer nörderier så får jag välj köpa dem själv på mellandagsreorna =)
 
Top